ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

اتهامات سنگین علیه مدیرعامل تلگرام و واکنش‌های جهانی به دستگیری دوروف

2024/08/27
09:36
33

دفتر دادستان عمومی پاریس اعلام کرد که پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام، به دلیل همدستی در جرایم سازمان‌یافته از جمله تسهیل معاملات غیرقانونی، انتشار محتوای پورنوگرافی کودکان، دسترسی غیرمجاز به سیستم‌های داده و فعالیت‌های مرتبط با جرایم سازمان‌یافته مانند قاچاق مواد مخدر و پول‌شویی، دستگیر شده است.

 

دوروف همچنین به ارائه خدمات رمزنگاری بدون مجوز و واردات ابزارهای رمزنگاری بدون اعلام قبلی متهم شده است. این دستگیری باعث نگرانی‌های گسترده در جامعه جهانی فناوری و حامیان آزادی بیان شده است.

 

در واکنش به این دستگیری، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، اتهامات سیاسی بودن این اقدام را رد کرده و تأکید کرد که این پرونده به صورت مستقل توسط دستگاه قضایی فرانسه بررسی خواهد شد. اما این اظهارات نتوانست موج انتقادات را خاموش کند. افراد برجسته‌ای مانند ایلان ماسک و ویتالیک بوترین از دستگیری دوروف انتقاد کرده و آن را تهدیدی برای آزادی نرم‌افزار و ارتباطات در اروپا دانستند.

 

همزمان با این تحولات، چندین وب‌سایت دولتی فرانسه تحت حملات سایبری قرار گرفتند که به نظر می‌رسد در پاسخ به دستگیری دوروف باشد. برخی گزارش‌ها حاکی از دست داشتن گروه‌های هکری روسی در این حملات است.

 

پاول دوروف که به‌واسطه تأسیس تلگرام و مقاومت در برابر فشارهای دولتی برای دسترسی به داده‌های کاربران شهرت یافته است، اکنون با چالش‌های جدی‌ای در مسیر تعهد خود به آزادی بیان و حریم خصوصی روبروست.


منبع : Cryptobriefing