ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

تلگرام تحت تحقیقات هند؛ احتمال مسدود شدن در بزرگترین بازار خود

2024/08/27
09:38
37

تلگرام با حدود ۱۰۴ میلیون کاربر در هند، بزرگترین پایگاه کاربران خود را در این کشور دارد. با این حال، گزارش‌ها حاکی از آن است که پس از دستگیری پاول دوروف، هم‌بنیان‌گذار تلگرام در فرانسه، این پلتفرم در هند تحت تحقیقات قرار گرفته است.

 

بر اساس گزارش تایمز آو ایندیا، وزارت کشور و وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات هند در حال بررسی فعالیت‌های غیرقانونی مانند قمار و اخاذی در تلگرام هستند. نتایج این تحقیقات ممکن است به ممنوعیت این اپلیکیشن در هند منجر شود.

 

همزمان، برخی کاربران هندی اعلام کرده‌اند که دسترسی به کیف پول تلگرام در این کشور با پیام "منطقه پشتیبانی‌نشده" مواجه شده است، در حالی که برخی دیگر همچنان به آن دسترسی دارند.

 

دستگیری پاول دوروف توسط مقامات فرانسوی، واکنش‌های گسترده‌ای را در جامعه رمزارزها برانگیخت و تلگرام در واکنش به این دستگیری، ادعاهای مرتبط با مسئولیت این پلتفرم در قبال سوءاستفاده‌های کاربران را "پوچ" خوانده است.

 

فرانسه دوروف را به دلیل اتهامات گسترده‌ای از جمله جرایم مرتبط با قاچاق مواد مخدر، تروریسم و سوءاستفاده از کودکان تحت پیگرد قرار داده است، اما تلگرام تأکید کرده که سیاست‌های نظارت محتوای این پلتفرم مطابق با قوانین اتحادیه اروپا است.

 

با ادامه این تحقیقات، آینده تلگرام در هند و وضعیت حقوقی دوروف در فرانسه همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.


منبع : Cointelegraph