ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

تحول بزرگ در MakerDAO: تغییر نام به "Sky" و معرفی توکن‌های جدید

2024/08/27
17:26
31

پلتفرم MakerDAO، یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین پلتفرم‌های وام‌دهی در دنیای امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، با هدف گسترش فعالیت‌ها و دستیابی به مقیاس بزرگ‌تر، به "Sky" تغییر نام داده و از توکن‌های جدید خود رونمایی کرده است. این تغییرات در راستای پروژه‌ای به نام "Endgame" انجام شده که توسط یکی از بنیان‌گذاران MakerDAO، رون کریستنسن، هدایت می‌شود.

 

در این تحول جدید، شبکه Maker با دارایی‌های ۷ میلیارد دلاری، نسخه‌های جدیدی از استیبل‌کوین DAI و توکن حاکمیتی MKR خود را معرفی کرده است. استیبل‌کوین جدید با نام USDS و توکن حاکمیتی جدید با نام SKY عرضه خواهند شد. با این حال، توکن‌های قدیمی DAI و MKR همچنان در گردش باقی خواهند ماند و کاربران می‌توانند آن‌ها را به توکن‌های جدید تبدیل کنند؛ هر توکن MKR قابل تبدیل به ۲۸,۰۰۰ توکن SKY خواهد بود.

 

کریستنسن در مصاحبه‌ای بیان کرد که هدف اصلی این تغییرات، رشد DeFi به مقیاسی بسیار بزرگ‌تر و نزدیک به اندازه تتر (USDT) است که هم‌اکنون بزرگ‌ترین استیبل‌کوین بازار با ۱۱۶ میلیارد دلار ارزش می‌باشد.

 

در کنار معرفی توکن‌های جدید، پلتفرم Sky.money نیز به عنوان رابط کاربری جدید معرفی شده است که به دارندگان توکن‌های USDS و SKY پاداش‌های ویژه‌ای ارائه می‌دهد، هرچند این پاداش‌ها در برخی از حوزه‌های قضایی مانند ایالات متحده و بریتانیا محدود خواهند بود.

 

این تغییرات همچنین شامل تجزیه پلتفرم به نهادهای کوچک‌تر و مستقل با نام "Stars" است که هر کدام توکن‌های مخصوص به خود را خواهند داشت. اولین نهاد از این نوع، Spark نام دارد که به عنوان پلتفرم وام‌دهی بر روی Maker/Sky ساخته خواهد شد. با این حال، اجرای کامل این تغییرات تا چند ماه آینده و پس از آزمایشات لازم انجام خواهد شد.


منبع : Coindesk