ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

ژاپن در مسیر رهبری نوآوری Web3

2024/08/29
09:05
17

نخست‌وزیر ژاپن، فومیو کیشیدا، بر حمایت قاطع دولت از صنعت Web3 و بلاکچین تأکید کرده و برنامه کشور را برای تبدیل شدن به رهبر جهانی در این حوزه اعلام کرد. در سخنرانی خود در کنفرانس WebX2024، کیشیدا از رویکرد فعالانه ژاپن و اصلاحات قابل توجهی که به منظور پرورش اکوسیستم Web3 انجام شده، خبر داد.

 

اصلاحات حمایتی

کیشیدا اصلاحات مالیاتی اخیر دولت را به‌عنوان پایه‌ای برای حمایت از استارتاپ‌های Web3 معرفی کرد. حذف مالیات بر سودهای تحقق‌نیافته ارزهای دیجیتال یکی از این اصلاحات است که با هدف کاهش فشار مالی بر شرکت‌های نوظهور و تشویق به نوآوری انجام شده است. با این تغییرات، ژاپن در تلاش است تا کارآفرینان داخلی و بین‌المللی را به اکوسیستم در حال رشد Web3 خود جذب کند.

 

علاوه بر این، اصلاحات قانونی جدید به شرکت‌های مشارکت محدود اجازه سرمایه‌گذاری و نگهداری دارایی‌های دیجیتال را می‌دهد. این قوانین جدید انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری‌های داخلی در پروژه‌های Web3 را به‌طور قابل توجهی افزایش دهند و ژاپن را به عنوان یک مرکز جهانی برای نوآوری در بلاکچین تثبیت کنند.

 

کیشیدا همچنین به انتشار یک وایت‌پیپر دولتی اشاره کرد که به بررسی پتانسیل سازمان‌های خودگردان غیرمتمرکز (DAO) پرداخته و پیشنهاد ایجاد یک چارچوب قانونی برای به رسمیت شناختن وضعیت آنها را مطرح کرده است.

 

سرمایه‌داری نوین

کیشیدا از پشتیبانی دولت از فناوری‌های Web3 به عنوان بخشی از سیاست "سرمایه‌داری نوین" یاد کرد که هدف آن توازن بین رشد اقتصادی و رفاه اجتماعی از طریق بهره‌گیری از فناوری‌های نوآورانه برای حل چالش‌های اجتماعی است. وی تأکید کرد که Web3 و بلاکچین می‌توانند نقشی اساسی در این چشم‌انداز ایفا کنند و ابزارهایی مهم برای پیشبرد نوآوری و حل مسائل اجتماعی باشند.

 

کیشیدا همچنین به پذیرش سریع فناوری‌های Web3 توسط بخش خصوصی اشاره کرد و افزود که چندین شرکت بزرگ در حال ادغام راهکارهای بلاکچین در مدل‌های کسب‌وکار خود هستند. وی رویکرد پیشگیرانه دولت را در راستای تکمیل این تحولات و اطمینان از پیشرو بودن ژاپن در نوآوری‌های جهانی توصیف کرد.


منبع : Cryptoslate