ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

استاندارد جدید اتریوم برای حل چالش‌های نقدینگی در دیفای

2024/08/29
09:10
21

یونی‌سواپ و پروتکل Across، استاندارد جدیدی با نام ERC-7683 را برای اتریوم پیشنهاد کرده‌اند تا مشکل تکه‌تکه شدن نقدینگی در اکوسیستم مالی غیرمتمرکز (DeFi) را برطرف کنند. این استاندارد، یک چارچوب متحد برای هماهنگی اقدامات زنجیره‌ای در سیستم‌های مبتنی بر "مقاصد" ایجاد می‌کند.

 

ERC-7683: راهکار نوین برای نقدینگی در زنجیره‌های مختلف

استاندارد ERC-7683 به گونه‌ای طراحی شده که با یک جریان مشترک برای انتقال مقاصد زنجیره‌ای کار می‌کند و در عین حال، انعطاف‌پذیری در جزئیات پیاده‌سازی را فراهم می‌سازد. این استاندارد، فرآیندهای پیچیده مانند مبادله توکن‌ها بین زنجیره‌های مختلف را به صورت خودکار و کارآمد انجام می‌دهد، بدون اینکه کاربران نیاز به آگاهی از جزئیات فنی داشته باشند.

 

یونی‌سواپ اعلام کرده که این استاندارد را در نسخه زنجیره‌ای یونی‌سواپX پیاده‌سازی خواهد کرد، اما ERC-7683 برای هر برنامه غیرمتمرکز قابل استفاده است. این استاندارد به برنامه‌ها اجازه می‌دهد تا روش‌های حل اختلاف قیمت، محدودیت‌های اجرایی، و فرآیندهای تسویه حساب را به‌صورت سفارشی تنظیم کنند.

 

چالش تکه‌تکه شدن نقدینگی

با وجود اینکه بلاکچین‌های لایه دوم اتریوم مشکلات مقیاس‌پذیری را حل می‌کنند، اما باعث تکه‌تکه شدن وجوه در اکوسیستم‌های کوچک‌تر می‌شوند. این مشکل به دلیل پردازش و سفارش تراکنش‌ها در بلاک‌ها به صورت متمرکز، به سطح فنی نیز کشیده شده است. تحلیل‌گر کوین‌شیرز، مکس شانون، توضیح می‌دهد که این وضعیت باعث کاهش کارایی نقدینگی می‌شود.

 

رفع این مشکل، نقدینگی مشترک، بهره‌وری بالای گس، ارتقاء بدون نیاز به پل، و توسعه آسان‌تر لایه دوم را به همراه دارد. استاندارد ERC-7683 با هدف بهبود این شرایط و ایجاد یک وضعیت جهانی یکپارچه برای تراکنش‌ها معرفی شده است.


منبع : Cryptoslate