ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

تغییر برند MakerDAO به Sky: امنیت یا محدودیت برای دنیای DeFi؟

2024/08/29
19:55
15

پلتفرم MakerDAO به تازگی برند جدید خود، Sky، را معرفی کرده که بخشی از برنامه گسترده‌تر "Endgame" بنیان‌گذار آن، Rune Christensen، است. یکی از تغییرات مهم این rebranding، اضافه شدن تابعی به نسخه جدید استیبل‌کوین DAI با نام USDS است که امکان مسدود کردن تراکنش‌ها را برای Sky فراهم می‌کند.

 

این تغییر که به هدف کاهش جذابیت USDS برای مجرمان سایبری صورت گرفته، با واکنش‌های متفاوتی مواجه شده است. در حالی که برخی بر این باورند که این اقدام می‌تواند از سوءاستفاده‌های احتمالی جلوگیری کند، برخی دیگر آن را مخالف با اصول دنیای غیرمتمرکز کریپتو می‌دانند.

 

توسعه‌دهندگان و کارشناسان امنیتی تأکید دارند که اجرای موفق این تابع بستگی به نحوه و شرایط استفاده Sky از آن دارد. برای مثال، مشابه USDC، ممکن است نیاز به درخواست‌های قانونی رسمی برای مسدود کردن دارایی‌های دزدیده شده وجود داشته باشد.

 

کریپتوکارنسی‌هایی که توانایی مسدود کردن تراکنش‌ها را دارند، مانند USDT و USDC، به دلیل قوانین ضدپولشویی و نظارت بر دارایی‌ها، امنیت بیشتری را فراهم می‌آورند، در حالی که DAI، تا پیش از این، چنین قابلیتی نداشت. به نظر می‌رسد Sky به دنبال تعادل میان ویژگی‌های غیرمتمرکز و امنیت بیشتر است و در نظر دارد نسخه‌ای از DAI به نام PureDai را حفظ کند که بدون محدودیت و به صورت غیرقابل مسدود باقی خواهد ماند.


منبع : Dailyhodl