ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

پیشنهادی برای تمرکززدایی: تصاحب WBTC توسط Threshold Network

2024/08/30
09:52
11

شبکه Threshold پیشنهاد خرید محصول Wrapped Bitcoin (WBTC) شرکت BitGo را با ارزشی معادل ۳۶.۴ میلیون دلار از توکن‌های بومی خود (T) ارائه کرده است. این پیشنهاد با هدف انتقال WBTC از حالت حضانت متمرکز به مدل غیرمتمرکز Threshold مطرح شده و دربرگیرنده ترکیب WBTC با پل بیت‌کوین tBTC است.

 

این پیشنهاد توسط مک‌لین ویلکینسون، یکی از بنیان‌گذاران NuCypher و از همکاران Threshold، مطرح شده است که در آن، پیشنهاد شده تا ۱۵ درصد از عرضه فعلی توکن‌های T به‌عنوان کمک به BitGo اعطا شود. در صورت تصویب، این امر BitGo را به بزرگ‌ترین سهام‌دار شبکه Threshold تبدیل می‌کند و در عین حال، طبیعت غیرمتمرکز پل tBTC حفظ خواهد شد.

 

ادغام پیشنهادی، بازار ۹ میلیارد دلاری WBTC را با مکانیزم پل غیرمتمرکز tBTC ترکیب می‌کند، که به گفته ویلکینسون، بهتر از مدل چندحوزه‌ای و چندنهادی پیشنهادی BitGo عمل خواهد کرد.

 

اگر BitGo این پیشنهاد را رد کند، ویلکینسون هشدار داده است که اکوسیستم DeFi نیازمند یک فرآیند امن و منظم برای خروج WBTC خواهد بود. در این صورت، توکن‌های اضافی T می‌توانند برای تأمین هزینه‌های این خروج و مهاجرت به جایگزین‌هایی نظیر tBTC و cbBTC استفاده شوند.

 

این پیشنهاد در حالی مطرح شده که BitGo به‌تازگی اعلام کرده است که مدل حضانت چندحوزه‌ای را برای تسریع برنامه توسعه جهانی خود به کار خواهد گرفت. این حرکت نگرانی‌هایی را در جامعه کریپتو ایجاد کرده، به‌ویژه به دلیل دخالت جاستین سان، بنیان‌گذار TRON. پیشنهاد Threshold به‌منظور پاسخ به این نگرانی‌ها و حفظ ثبات WBTC در اکوسیستم کریپتو مطرح شده است.


منبع : Cryptoslate