ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

تکذیب شایعات فروش اتر توسط ویتالیک بوترین

2024/08/31
17:42
18

ویتالیک بوترین، هم‌بنیان‌گذار اتریوم، شایعات مربوط به فروش اتر (ETH) به منظور کسب سود شخصی را رد کرده و تأکید کرده که تنها برای حمایت از پروژه‌های وب 3 و خیریه‌ها اقدام به فروش کرده است.

 

در تاریخ ۳۰ آگوست، یکی از اعضای جامعه کریپتو در شبکه اجتماعی X بوترین را به فروش بیش از ۲ میلیون دلار اتر پس از انتشار یک توییت مثبت متهم کرد. شرکت تحلیل زنجیره‌ای Lookonchain نیز اعلام کرد که یک کیف پول مرتبط با بوترین در ۹ آگوست ۳۰۰۰ اتر دریافت کرده است.

 

بوترین در پاسخ، بیان کرد که از سال ۲۰۱۸ تاکنون هیچ اتر را برای کسب سود شخصی نفروخته و تمامی فروش‌ها به منظور حمایت مالی از پروژه‌های مختلف وب 3 و خیریه‌ها بوده است. وی اضافه کرد: "من از سال ۲۰۱۸ هیچ سودی از فروش‌ها نبرده‌ام؛ تمامی فروش‌ها برای حمایت از پروژه‌های ارزشمند در اکوسیستم اتریوم یا خیریه‌های گسترده‌تر مانند تحقیقات زیست‌پزشکی بوده است."

 

این افشاگری حمایت گسترده‌ای از سوی اعضای جامعه به همراه داشت که بوترین را تشویق کردند تا از فروش اتر برای سود شخصی نیز استفاده کند. برخی حتی او را به داشتن یک قایق تفریحی نیز شایسته دانستند.

 

علاوه بر این، بوترین اخیراً در برابر انتقاداتی که ادعا می‌کنند اتریوم به امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) اهمیت نمی‌دهد، از این شبکه دفاع کرده است. وی تأکید کرد که هدفش حمایت از کاربردهایی است که مفید و پایدار هستند و به اصول بنیادین شبکه، یعنی بدون نیاز به مجوز و تمرکززدایی، پایبندند.


منبع : Cointelegraph