ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

نبرد قضایی ماسک و قاضی؛ خاموشی شبکه اجتماعی X در برزیل

2024/09/01
11:16
20

در پی تشدید تنش‌ها میان ایلان ماسک و قاضی الکساندر د موراِس، شبکه اجتماعی X در برزیل ممنوع شد. قاضی د موراِس، از دادگاه عالی برزیل، دستور مسدودسازی فوری این پلتفرم را صادر کرد. این ممنوعیت پس از آن اعمال شد که ماسک از انتصاب نماینده حقوقی جدید در برزیل سرباز زد. این ممنوعیت تا زمان اجرای دستورات دادگاه و پرداخت جریمه‌های ۳ میلیون دلاری پابرجا خواهد بود.

 

علاوه بر این، استفاده از VPN برای دسترسی به X نیز با جریمه روزانه ۸۸۷۴ دلار مواجه خواهد شد. همچنین، فروشگاه‌های اپل و گوگل پنج روز فرصت دارند تا دسترسی به این اپلیکیشن را مسدود کنند.

 

این تنش‌ها زمانی شدت گرفت که ماسک از اجرای دستورات دادگاه مبنی بر تعلیق حساب‌هایی که قوانین برزیل را نقض کرده و اطلاعات نادرست منتشر کرده بودند، خودداری کرد. ماسک مدعی است که قاضی د موراِس با هدف سرکوب نظرات محافظه‌کاران، به خصوص حامیان رئیس‌جمهور سابق، ژائیر بولسونارو، این دستورات را صادر کرده است.

 

قاضی د موراِس اما ماسک را به تلاش برای تسهیل انتشار گسترده اطلاعات نادرست و نفرت‌پراکنی متهم کرده و اقدامات وی را تهدیدی برای دموکراسی برزیل دانسته است. برای اعمال فشار بیشتر بر ماسک، دادگاه همچنین دارایی‌های سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در برزیل مسدود کرده و فعالیت‌های مالی آن را ممنوع اعلام کرده است.

 

با ادامه این نبرد حقوقی، بسیاری نگران هستند که نتیجه این پرونده می‌تواند پیامدهای جهانی داشته باشد، به خصوص در اروپا و کشورهای دیگر.


منبع : Cryptoslate