ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

پیشنهاد تلفیق Threshold و WBTC برای مقابله با نفوذ جاستین سان

2024/09/01
11:25
14

پروتکل مالی غیرمتمرکز Threshold پیشنهاد ادغام توکن tBTC با Wrapped Bitcoin (WBTC) را برای جلوگیری از تسلط احتمالی جاستین سان مطرح کرده است. این پیشنهاد که در ۲۹ آگوست ارائه شد، به‌منظور حفظ امنیت WBTC و پاسخ به نگرانی‌های جامعه کریپتو درباره کنترل WBTC مطرح شده است.

 

نگرانی‌ها زمانی شدت گرفت که BitGo، مدیر امانت‌داری که پشتوانه‌های بیت‌کوین WBTC را مدیریت می‌کند، از همکاری با صرافی BiT Global خبر داد؛ همکاری‌ای که ممکن است منجر به ورود جاستین سان، فردی بحث‌برانگیز در حوزه کریپتو، به ساختار مدیریتی WBTC شود.

 

پیشنهاد Threshold بر این است که مدل فعلی مدیریت متمرکز WBTC با مدل غیرمتمرکز و شفاف‌تر Threshold جایگزین شود. در این صورت، سازمان خودگردان غیرمتمرکز (DAO) Threshold کنترل کامل بر فرآیندهای ضرب و بازخرید WBTC را به دست می‌آورد و مدل فعلی بازرگانان فعلی کنار گذاشته می‌شود.

 

در همین حال، MakerDAO نیز در حال بررسی توقف استفاده از WBTC به‌عنوان وثیقه برای ضرب استیبل‌کوین DAI است، زیرا ورود جاستین سان به مدیریت WBTC را ریسکی جدی برای امنیت دارایی‌های خود می‌داند.

 

جاستین سان در واکنش به این نگرانی‌ها، اعلام کرده که نقش او در WBTC استراتژیک است و هیچ کنترلی بر کلیدهای خصوصی ذخایر WBTC ندارد.


منبع : Cryptonews