ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

هشدار SEC به FTX درباره بازپرداخت بدهی‌ها با استیبل‌کوین‌ها و ارزهای دیجیتال

2024/09/02
09:51
11

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) به صرافی ورشکسته FTX هشدار داده که بازپرداخت بدهی‌ها به طلبکاران با استیبل‌کوین‌ها یا سایر ارزهای دیجیتال ممکن است با چالش‌های قانونی مواجه شود. در طول فرآیند ورشکستگی FTX، پیشنهادهای مختلفی برای جبران خسارت طلبکاران مطرح شده، از جمله راه‌اندازی مجدد صرافی یا توزیع بدهی‌ها به‌صورت توکن‌های قابل معامله.

 

در حالی که برخی بازارهای غیرمتمرکز از معاملات توکن‌های مربوط به بدهی‌های FTX پشتیبانی کرده‌اند، مدیرعامل FTX، جان ری سوم و تیم حقوقی او این ایده را رد کرده‌اند و ترجیح داده‌اند به جای پرداخت بدهی‌ها با ارزهای دیجیتال، از پول نقد یا استیبل‌کوین‌های متصل به دلار آمریکا استفاده کنند.

 

SEC همچنین به برنامه‌ای اعتراض کرده که در آن FTX قصد دارد بدهی‌های خود را با استفاده از دارایی‌های دیجیتال پرداخت کند. این سازمان تأکید کرده که ممکن است این اقدام با قوانین اوراق بهادار فدرال مغایرت داشته باشد و حق خود را برای به چالش کشیدن این برنامه محفوظ دانسته است.

 

علاوه بر این، SEC به همراه نماینده قانونی ورشکستگی FTX به بندی از برنامه اعتراض کرده که به موجب آن FTX از پیگیری‌های قانونی آینده توسط طلبکاران محافظت می‌شود. آنها خواستار حذف این بند از برنامه شده‌اند. هزینه‌های اداری ورشکستگی FTX نیز تا کنون به بیش از ۸۰۰ میلیون دلار رسیده است.


منبع : The block