ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

بازرسی گسترده نهادهای کره جنوبی برای مقابله با معاملات غیرقانونی

2024/09/03
11:45
7

سازمان نظارت مالی کره جنوبی (FSS) در حال آماده‌سازی برای بازرسی صرافی‌های رمزارزی به منظور کشف معاملات غیرقانونی است. این نهاد نظارتی اعلام کرد که در مرحله اول، دو صرافی رمزارزی که مبادلات آن‌ها با وون کره انجام می‌شود را مورد بررسی قرار خواهد داد. این اقدام در پی مشاهده موارد مشکوک در این صرافی‌ها صورت می‌گیرد.

 

افزون بر این، سه صرافی دیگر و یک سرویس کیف پول دیجیتال نیز تحت نظارت FSS قرار خواهند گرفت. این اولین بازرسی‌ها پس از اجرای قانون حمایت از کاربران دارایی‌های مجازی در ماه جولای است؛ قانونی که برای افرادی که بیش از ۵ میلیارد وون (۳.۷ میلیون دلار) از طریق معاملات غیرقانونی کسب می‌کنند، مجازات حبس ابد را پیش‌بینی کرده است.

 

طبق گزارش‌های منتشر شده، توجه ویژه‌ای به صرافی‌های بزرگ از جمله Upbit، Bithumb، Coinone، Gopax، و Korbit معطوف شده است. FSS همچنین قصد دارد از شش محل دیگر شامل صرافی‌های کوچک‌تر، کیف پول‌ها و نگهبانان دارایی‌های دیجیتال بازدید کند.

 

هدف این بازرسی‌ها اطمینان از تطابق همه ارائه‌دهندگان خدمات رمزارزی با مقررات است. FSS اعلام کرده که با شدت با هر گونه فعالیت غیرقانونی که در این بازرسی‌ها کشف شود، برخورد خواهد کرد و نظم بازار را برقرار خواهد ساخت.

 

علاوه بر این، بازرسی‌های حضوری نیز از اپراتورهایی با وضعیت مالی ضعیف و کنترل داخلی ناکافی در مدیریت رمزارزها انجام خواهد شد. بررسی مطابقت با مقررات مربوط به ذخیره و مدیریت دارایی‌های کاربران، صحت قراردادهای مدیریتی با نهادهای مالی مانند بانک‌ها، و مدیریت جداگانه دارایی‌های کاربران از دارایی‌های خود صرافی‌ها نیز در دستور کار این بازرسی‌ها قرار دارد. همچنین، میزان پوشش بیمه‌ای مناسب و ذخیره‌سازی صندوق‌های اضطراری برای جبران خسارت‌های ناشی از حوادثی مانند حملات هکری بررسی خواهد شد.


منبع : Cryptonews