ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

تصمیم فدرال رزرو: جهش کوتاه‌مدت بیت‌کوین یا آغاز رکود؟

2024/09/03
19:24
26

تصمیم این ماه فدرال رزرو آمریکا درباره نرخ بهره می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر نوسانات کوتاه‌مدت و مسیر بلندمدت بیت‌کوین داشته باشد. تحلیل‌گران Bitfinex معتقدند که کاهش ۲۵ واحد پایه‌ای می‌تواند آغاز یک دوره تسهیل اقتصادی معمولی باشد، اما کاهش ۵۰ واحدی ممکن است ابتدا باعث افزایش قیمت بیت‌کوین شود و سپس به دلیل نگرانی‌های ناشی از رکود، به یک اصلاح قیمتی منجر شود.

 

در حال حاضر، اقتصاددانان به علائم رکود اقتصادی توجه ویژه‌ای دارند، از جمله قاعده سام که رابطه بین افزایش بیکاری و خطرات رکود را نشان می‌دهد. تحلیل‌های فدرال رزرو نیویورک نیز نشان می‌دهد که با منحنی بازده معکوس خزانه‌داری آمریکا، احتمال وقوع رکود در ۱۲ ماه آینده ۵۰ درصد است.

 

اگر سیگنال‌های رکود بر دارایی‌های پرریسک تأثیر بگذارد، تحلیل‌گران Bitfinex پیش‌بینی می‌کنند که بیت‌کوین می‌تواند تا ۲۰ درصد از ارزش فعلی خود کاهش یابد و به بازه ۴۰,۰۰۰ تا ۵۰,۰۰۰ دلار برسد. این پیش‌بینی‌ها با تحلیل‌های Valentin Fournier نیز هم‌خوانی دارد که انتظار دارد در ماه سپتامبر، رمزارزهای بزرگ به‌طور متوسط ۴.۳۵ درصد کاهش داشته باشند.

 

تحلیل‌گران همچنین اشاره کرده‌اند که همبستگی فزاینده بیت‌کوین با دارایی‌های پرریسک سنتی مانند S&P 500، نشان می‌دهد که حرکات قیمتی آن همچنان به شرایط اقتصاد کلان جهانی وابسته خواهد بود. شرایط فعلی بازار و داده‌های اقتصاد کلان، سرمایه‌گذاران را به سمت احتیاط بیشتر سوق داده است.


منبع : The block