ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

هشدارهای ایلان ماسک درباره آینده اقتصاد آمریکا

2024/09/03
19:50
14

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و یکی از شخصیت‌های تاثیرگذار اقتصادی، درباره وضعیت کنونی و آینده اقتصاد ایالات متحده هشدارهای جدی داده است. او به سه نکته کلیدی اشاره کرده است:

 

خطر ورشکستگی دولت آمریکا

ماسک نگران عادت‌های هزینه‌کرد دولت است و هشدار داده که اگر وضعیت کنونی ادامه یابد، کشور ممکن است ورشکست شود. او در پاسخ به گزارشی که نشان می‌دهد 76% درآمد مالیاتی صرف خدمات بدهی ملی می‌شود، گفت که آمریکا در مسیر سریع ورشکستگی قرار دارد.

 

افزایش بدهی کارت‌های اعتباری

در شرایط عدم قطعیت اقتصادی، بدهی‌های کارت‌های اعتباری به یکی از نگرانی‌ها تبدیل شده است. ماسک اشاره کرده که بسیاری از آمریکایی‌ها با مشکلات مالی و بدهی‌های بالا مواجه‌اند و این وضعیت، بودجه‌های ماهانه را تحت فشار قرار داده است. او معتقد است که هزینه‌های کارت‌های اعتباری به سطحی "بسیار دردناک" رسیده و بر صنعت خودروهای الکتریکی نیز تاثیر منفی گذاشته است.

 

کاهش ارزش دلار

ماسک همچنین هشدار داده که افزایش بدهی ملی ممکن است ارزش دلار را کاهش دهد. او به "چاپ پول پنهانی" فدرال رزرو اشاره کرد و معتقد است که این موضوع به افزایش تورم و رشد قیمت‌های دارایی‌های جایگزین مانند بیت‌کوین منجر شده است.

 

ماسک با توجه به این هشدارها، به نظر می‌رسد که در مباحثات اقتصادی پیش‌رو، به ویژه در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، نقش فعالی ایفا خواهد کرد. گزارش‌ها حاکی از آن است که او ممکن است در صورت پیروزی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین، در انتخابات نوامبر، نقشی در دولت جدید داشته باشد.


منبع : Cryptoslate