ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

بازگشت مدیرعامل سابق Mt. Gox با راه‌اندازی صرافی جدید کریپتو با تمرکز بر شفافیت

2024/09/04
10:09
8

مارک کارپلس، مدیرعامل سابق Mt. Gox، قصد دارد این ماه صرافی جدید خود با نام EllipX را با تمرکز بر شفافیت و کاربرپسندی راه‌اندازی کند. این پلتفرم که قرار است در اروپا و با مقر اصلی در لهستان فعالیت کند، به گفته کارپلس با هدف ارائه شفافیت بیشتر به کاربران، به ویژه تازه‌واردان به دنیای کریپتو طراحی شده است. او به عنوان مدیر ارشد فناوری این پروژه، مسئولیت نظارت بر جنبه‌های فنی را بر عهده دارد.

 

کارپلس در مصاحبه‌ای اظهار داشت که ساختار EllipX شبیه به بورس نیویورک خواهد بود، اما برای بازار کریپتو. این صرافی با تقسیم‌بندی دقیق واحدهای مختلف خود و استفاده از خانه‌های تسویه، به دنبال تضمین شفافیت در تراکنش‌ها است. همچنین، کارپلس اعلام کرد که EllipX قصد دارد داده‌های فنی را با مشتریان به اشتراک بگذارد و هر واحد جداگانه را تحت نظارت و حسابرسی طرف‌های ثالث قرار دهد.

 

کارپلس همچنین برنامه دارد با استفاده از کاربرپسندی به عنوان مزیت رقابتی، از صرافی‌های بزرگ بازار پیشی بگیرد. کیف پول جدید EllipX با فناوری محاسبات چندجانبه معرفی شده که به ادعای کارپلس استفاده از آن را ساده‌تر کرده است.

 

علاوه بر این، کارپلس قصد دارد سازمان غیرانتفاعی Ungox را راه‌اندازی کند که به ارزیابی پروژه‌ها و صرافی‌های کریپتو خواهد پرداخت. او همچنین اعلام کرد که دارندگان NFT مربوط به Mt. Gox تخفیف‌های ویژه‌ای در کارمزدهای معاملاتی در پلتفرم جدید دریافت خواهند کرد.

 

مارک کارپلس که در گذشته به دلیل هک بزرگ Mt. Gox شهرت یافت، از پیشرفت‌های تکنولوژیک و امنیتی پس از ورشکستگی این صرافی ابراز رضایت کرده و معتقد است که در صورت وقوع چنین رخدادی در حال حاضر، مشکلات به سرعت شناسایی و رفع می‌شدند.


منبع : The block