ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

جریمه ۱۷۵ هزار دلاری یونی‌سواپ: برخورد CFTC با تخلفات در فضای دیفای

2024/09/04
20:56
13

کمیسیون معاملات آتی کالاهای ایالات متحده (CFTC) یونی‌سواپ لبز را به دلیل ارائه غیرقانونی مشتقات رمزنگاری از طریق توکن‌های دارای اهرم، به پرداخت جریمه ۱۷۵ هزار دلاری محکوم کرد. این جریمه به دلیل نقض قانون مبادلات کالا (CEA) و ارائه توکن‌های اهرمی بدون مجوز به کاربران عمومی اعمال شده است.

 

یونی‌سواپ لبز، که یک پروتکل دارایی دیجیتال مبتنی بر بلاکچین را توسعه داده است، به کاربران اجازه می‌دهد تا در استخرهای نقدینگی دارایی‌های دیجیتال معامله کنند. برخی از این استخرها شامل توکن‌های اهرمی بودند که کاربران را در معرض دارایی‌هایی مانند اتریوم (ETH) و بیت‌کوین (BTC) قرار می‌دادند. با این حال، CFTC اعلام کرد که این توکن‌ها به عنوان معاملات کالایی محسوب می‌شوند که در عرض ۲۸ روز تحویل واقعی نداشته‌اند و تنها در بازارهای ثبت‌شده CFTC مجاز هستند.

 

یان مک‌گینلی، مدیر اجرایی CFTC، اعلام کرد: "اقدام امروز بار دیگر نشان می‌دهد که ما با قاطعیت قوانین CEA را در برابر پلتفرم‌های دارایی دیجیتال و اکوسیستم‌های دیفای اعمال خواهیم کرد. اپراتورهای دیفای باید اطمینان حاصل کنند که تراکنش‌هایشان مطابق با قانون است."

 

CFTC به همکاری یونی‌سواپ لبز در طول تحقیقات اشاره کرد که منجر به کاهش جریمه شد.

 

در سال ۲۰۲۴، فشارهای نظارتی بر یونی‌سواپ افزایش یافته است. در ماه آوریل، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) نیز به یونی‌سواپ هشدار داده بود که ممکن است به دلیل ارائه اوراق بهادار ثبت‌نشده تحت تعقیب قرار گیرد. هیدن آدامز، مدیرعامل یونی‌سواپ لبز، اعلام کرد که عملیات آنها مطابق با مقررات است و به دفاع از موضع خود ادامه خواهد داد. وی همچنین SEC را به نادیده گرفتن "عوامل بد" مانند FTX و هدف قرار دادن "عوامل خوب" مانند یونی‌سواپ و کوین‌بیس متهم کرد.


منبع : Cryptobriefing