ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

جاه‌طلبی جهانی Worldcoin: تلاش برای رسیدن به مقیاس فیس‌بوک

2024/09/05
13:50
13

الکس بلانیا، مدیرعامل Tools for Humanity، در هفته بلاکچین کره ۲۰۲۴ اعلام کرد که تمرکز اصلی Worldcoin در حال حاضر بر روی گسترش توزیع دستگاه‌های اسکن عنبیه "Orb" و افزایش تعداد کاربران تأیید شده است. وی Worldcoin را با شبکه‌های بزرگی مانند پی‌پال و فیس‌بوک مقایسه کرد و بیان کرد که پروژه‌های این‌چنینی تنها زمانی به ارزش واقعی خود می‌رسند که در مقیاس جهانی گسترش یابند.

 

Worldcoin، که توسط بلانیا و سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI تأسیس شده، به افراد پس از اسکن عنبیه خود در دستگاه Orb، یک شناسه جهانی (World ID) اختصاص می‌دهد. این شناسه‌ها به عنوان راهی برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی هوش مصنوعی عمل می‌کنند. تاکنون بیش از ۶.۵ میلیون شناسه در بیش از ۱۶۰ کشور صادر شده است.

 

بلانیا همچنین از به‌روزرسانی‌های هیجان‌انگیز در مورد نسل جدید دستگاه‌های Orb در هفته‌های آینده خبر داد. این تغییرات به مدل‌های عملیاتی دستگاه‌ها مربوط می‌شود که می‌توانند تأثیر قابل‌توجهی داشته باشند.

 

در کنار این، Worldcoin در حال آماده‌سازی برای راه‌اندازی شبکه لایه دوم خود به نام World Chain است و با شرکت‌های توسعه بلاکچین مانند Hyperlane و Moralis همکاری می‌کند تا تجربه کاربران را تسهیل کند.

 

با این حال، Worldcoin با نگرانی‌های نظارتی در برخی کشورها از جمله کلمبیا، اسپانیا و کره جنوبی مواجه شده است. مقامات برخی کشورها نسبت به جمع‌آوری داده‌های عنبیه انسانی به عنوان نقض حریم خصوصی ابراز نگرانی کرده‌اند. Worldcoin اخیراً اقداماتی برای کنترل بهتر کاربران بر داده‌های اسکن‌شده عنبیه خود انجام داده است.


منبع : The block