ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

پروژه جدید کانادا برای مقابله با کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال

2024/09/06
10:06
8

کمیسیون اوراق بهادار آلبرتا (ASC) با همکاری بنیاد پلیس ادمونتون (EPF) و خدمات پلیس ادمونتون (EPS) پروژه‌ای جدید به نام ScamShield را برای مبارزه با کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال در کانادا راه‌اندازی کرده‌اند. این پروژه که بخشی از ابتکار شتاب‌دهنده راه‌حل‌های اجتماعی EPF است، به دنبال مقابله با طرح‌های سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال است که به طور فزاینده‌ای در کانادا در حال گسترش هستند.

 

چالشی با بودجه 96 هزار دلاری برای مقابله با کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال

در این پروژه، جایزه‌ای به ارزش 130 هزار دلار کانادا (حدود 96 هزار دلار آمریکا) برای پیشنهادهای نوآورانه‌ای که به محافظت از سرمایه‌گذاران و مقابله با کلاهبرداری‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال کمک می‌کنند، در نظر گرفته شده است. این چالش از دانشگاهیان، فناوران و نوآوران دعوت می‌کند تا روش‌هایی موثر برای مقابله با این نوع کلاهبرداری‌ها ارائه دهند. مهلت ارسال پیشنهادات تا 4 نوامبر است.

طبق داده‌های ASC، بیش از 60 درصد از کلاهبرداری‌های سرمایه‌گذاری گزارش شده در کانادا در سال گذشته که معادل 309 میلیون دلار بود، به ارزهای دیجیتال مرتبط بوده‌اند. تنها در شهر ادمونتون، ضررها بیش از 7 میلیون دلار برآورد شده است که نیاز به راه‌حل‌های جدید برای محافظت از سرمایه‌گذاران و تقویت بازارهای مالی محلی را برجسته می‌کند.

 

هشدار پلیس درباره طرح‌های کلاهبردار

معاون رئیس پلیس ادمونتون، دوین لافورس، به افزایش طرح‌های کلاهبرداری آنلاین اشاره کرد و هشدار داد که کلاهبرداران با بهره‌گیری از فناوری و ناآشنایی عمومی با ارزهای دیجیتال، سرمایه‌گذاران را فریب می‌دهند. او تاکید کرد که عدم آگاهی عمومی درباره ارزهای دیجیتال و چالش‌های ذاتی در ردیابی تراکنش‌های این ارزها، باعث شده تا این نوع کلاهبرداری‌ها بیشتر مورد استفاده قرار گیرند.


منبع : Cryptonews