ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

حرکت استراتژیک Marathon Digital به سمت هوش مصنوعی در پی کاهش تولید بیت‌کوین

2024/09/06
10:26
11

کمپانی Marathon Digital، یکی از پیشتازان استخراج بیت‌کوین، با کاهش تولید بیت‌کوین در ماه اوت، به نظر می‌رسد که در حال تغییر استراتژی به سمت هوش مصنوعی است. در تاریخ ۵ سپتامبر، این شرکت از انتصاب دو کارشناس برجسته هوش مصنوعی، Janet George و Barbara Humpton، به هیئت مدیره خود خبر داد.

 

پیشرفت در زمینه هوش مصنوعی

این تغییر در هیئت مدیره شامل انتصاب Humpton، رئیس و مدیر عامل Siemens USA، و George، که پیش‌تر در Intel به عنوان معاون رئیس و مدیر عمومی مرکز داده و هوش مصنوعی فعالیت داشته است، می‌باشد. Marathon Digital به اهمیت تخصص این افراد در زمینه هوش مصنوعی، مراکز داده، و انرژی اشاره کرده و امیدوار است که این انتصابات به توسعه زیرساخت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی کمک کند.

 

کاهش تولید و اهداف آینده

در حالی که تولید بیت‌کوین Marathon در ماه اوت به ۶۷۳ بیت‌کوین کاهش یافت، این شرکت همچنان در تلاش است تا به هدف خود برای رسیدن به ظرفیت ۵۰ EH/s تا پایان سال ۲۰۲۴ نزدیک شود. Marathon همچنین از افزایش ۱۱ درصدی نرخ هش به ۳۵.۲ EH/s و پروژه‌های جدید خود در زمینه خنک‌کننده‌های غوطه‌ور در مرکز داده Granbury، تگزاس خبر داده است.

به‌علاوه، کارشناسان بازار به پتانسیل درآمدزایی بزرگ از تغییر به سمت هوش مصنوعی برای استخراج‌کنندگان بیت‌کوین اشاره کرده‌اند. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که اگر استخراج‌کنندگان ۲۰ درصد از ظرفیت انرژی خود را به محاسبات هوش مصنوعی اختصاص دهند، می‌توانند به طور متوسط سالانه ۱۴ میلیارد دلار سود کسب کنند تا سال ۲۰۲۷.


منبع : Cryptoslate