ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

بانک مرکزی برزیل به دنبال تکمیل مرحله دوم آزمایش CBDC

2024/09/06
10:31
12

بانک مرکزی برزیل (BCB) مرحله دوم آزمایش ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) خود، معروف به Drex، را با انتخاب ۱۳ موضوع کلیدی آغاز کرده است. این مرحله به آزمایش خدمات مالی از طریق قراردادهای هوشمند مدیریت‌شده توسط شرکت‌های ثالث اختصاص یافته است.

 

از میان ۴۲ پیشنهاد استفاده از موارد، BCB به همراه کمیسیون اوراق بهادار و مبادلات (CVM) ۱۳ موضوع را انتخاب کرده که شامل بهینه‌سازی بازار ارز خارجی و معاملات خودرویی است.

 

در این مرحله، بازیگران جهانی بزرگی چون ویزا و سانتاندر نقش‌های کلیدی خواهند داشت. ویزا به همراه XP و نوبانک به بهینه‌سازی بازار ارز خارجی خواهد پرداخت، در حالی که سانتاندر به بررسی کاربردهای CBDC در معاملات خودرویی و پروژه‌های مرتبط با اعتبار و کاهش کربن می‌پردازد.

 

مرحله دوم شامل ۱۶ کنسرسیوم یا شرکت است که منابع ضروری برای عملیات این پلتفرم را آزمایش و توسعه خواهند داد. بانک مرکزی برزیل و CVM مسئول نظارت بر این موضوعات هستند، که شامل معاملات اعتباری، تجارت، املاک و دارایی‌های کشاورزی می‌شود.

 

BCB قصد دارد در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۴ فراخوان جدیدی برای پیوستن به آزمایش Drex منتشر کند و هدف آن گسترش مشارکت و آزمایش کامل قراردادهای هوشمند تا پایان نیمه اول ۲۰۲۵ است. این مرحله از آزمایش Drex گام مهمی به سوی تحقق پتانسیل ارزهای دیجیتال برای بهبود شمول مالی و کارایی عملیاتی در نظام مالی برزیل به شمار می‌آید.


منبع : Cryptonews