ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

رد شایعات درباره همکاری xAI و تسلا در حوزه هوش مصنوعی

2024/09/09
11:32
14

رد شایعات درباره همکاری xAI و تسلا در حوزه هوش مصنوعی

 

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و بنیان‌گذار استارتاپ هوش مصنوعی xAI، شایعات مربوط به توافق بین این دو شرکت را تکذیب کرد. این شایعات که توسط روزنامه وال استریت ژورنال منتشر شده بود، مدعی بودند که تسلا قصد دارد از مدل‌های هوش مصنوعی xAI برای توسعه نرم‌افزار خودران خود استفاده کند و درآمد این همکاری را به اشتراک بگذارند.

 

وال استریت ژورنال با استناد به منابع ناشناس ادعا کرده بود که این همکاری شامل توسعه دستیار صوتی مشابه "سیری" و تقسیم درآمد حاصل از اشتراک ماهیانه 99 دلاری سیستم خودران تسلا می‌شود. با این حال، ماسک در پاسخ به این ادعاها گفت که فناوری xAI بسیار پیشرفته است و نمی‌تواند روی کامپیوترهای خودروهای تسلا اجرا شود. او تأکید کرد که تسلا نیازی به اخذ مجوز از xAI ندارد، زیرا مدل‌های هوش مصنوعی تسلا به طور خاص برای پردازش و تبدیل ویدیوهای جاده به دستورات رانندگی در لحظه طراحی شده‌اند.

 

ماسک همچنین اشاره کرد که مدل‌های xAI شامل بیشتر دانش بشری هستند و ظرفیت زیادی دارند، اما تسلا از فناوری‌های متفاوتی استفاده می‌کند که به طور خاص برای نیازهای خودروهای خودران توسعه داده شده‌اند.

 

پروژه xAI که در ژوئیه ۲۰۲۳ توسط ماسک تأسیس شد، اخیراً یک خوشه بزرگ برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود را فعال کرده و در ماه‌های آینده انتظار می‌رود که این خوشه دو برابر بزرگ‌تر شود.


منبع : Cryptoslate