ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

شرکت Roblox با پذیرش پرداخت با ارز فیات تحولی در دنیای بازی‌های دیجیتال ایجاد می‌‌کند.

2024/09/09
11:37
16

شرکت Roblox در رویداد سالانه توسعه‌دهندگان خود اعلام کرد که از این پس توسعه‌دهندگان می‌توانند به جای ارز مجازی "روباکس"، از بازیکنان هزینه‌ها را به صورت ارز فیات دریافت کنند. این تصمیم که ابتدا روی پلتفرم‌های دسکتاپ اجرا خواهد شد، به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا گزینه‌های بیشتری برای پرداخت ارائه دهند و کاربران را از محدودیت‌های ارز مجازی آزاد کنند.

 

همچنین Roblox از همکاری جدید خود با Shopify خبر داد. این همکاری به کاربران اجازه می‌دهد تا کالاهای فیزیکی را در دنیای مجازی Roblox خریداری کنند. قرار است این ویژگی به صورت آزمایشی با برخی از خالقان محتوا و برندهای منتخب آغاز شود و سال آینده به صورت گسترده‌تر در دسترس قرار گیرد.

 

با این تغییرات، مدل جدیدی از تقسیم درآمد نیز برای توسعه‌دهندگان معرفی شده است که بر اساس قیمت تجربیات پولی، سهم درآمد تغییر می‌کند. این مدل پلکانی به توسعه‌دهندگان انگیزه می‌دهد تا محتواهای پولی متنوع‌تری ارائه کنند.

 

تغییر سیاست‌های Roblox و افزودن امکان پرداخت با ارز فیات می‌تواند کاربران بیشتری را جذب کند و پلتفرم را از سایر شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی مانند 2K و Electronic Arts که به ارزهای مجازی متکی هستند، متمایز کند. این تصمیم می‌تواند نقش مهمی در احیای سهام Roblox داشته باشد که پس از دوران اوج در دوران همه‌گیری کرونا، کاهش یافته بود.

 

در کنار این تحولات، موج استفاده از بلاکچین‌های اختصاصی برای بازی‌ها نیز رو به رشد است. پلتفرم‌هایی مانند Pirate Nation و Treasure در حال توسعه شبکه‌های بلاکچین مخصوص خود هستند تا با استفاده از فناوری‌های جدید، مقیاس‌پذیری بیشتری در بازی‌ها فراهم کنند. شرکت Meta نیز با استفاده از هوش مصنوعی مولد، قصد دارد تجربه‌های جدید و پیشرفته‌تری را در دنیای متاورس خلق کند.


منبع : Cryptonews