ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

سقوط تاریخی ارزش توکن FRIEND با کنارگیری تیم Friend.tech از کنترل قراردادهای هوشمند

2024/09/09
12:04
12

توکن FRIEND در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳۰٪ افت کرده و به رکورد پایین‌ترین قیمت یعنی ۰.۰۵۹ دلار رسیده است. ارزش بازار این توکن از ۲۳۳ میلیون دلار در زمان اوج خود به ۵.۶ میلیون دلار کاهش یافته است. این افت شدید پس از آن رخ داد که تیم Friend.tech از کنترل قراردادهای هوشمند خود صرف‌نظر کرد و به طور مؤثری فعالیت پلتفرم را متوقف کرد.

 

در تاریخ ۸ سپتامبر، تیم Friend.tech کنترل قراردادهای هوشمند خود را به آدرس نال اتریوم، یک آدرس معروف برای سوزاندن دارایی‌ها، منتقل کرد. این اقدام به معنای پایان دادن به هرگونه امکان تغییر یا اصلاحات در پلتفرم بود. تیم اعلام کرد که این قفل کردن قراردادها به منظور جلوگیری از هرگونه تغییر در کارمزدها یا عملکرد پلتفرم در آینده انجام شده است.

 

پلتفرم Friend.tech در آگوست سال گذشته بر بستر Base راه‌اندازی شد و به کاربران اجازه می‌داد تا سهام پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی را خرید و فروش کنند. این پروژه به سرعت محبوبیت پیدا کرد و بیش از ۱۰۰,۰۰۰ کاربر جذب کرد و درآمدی بالغ بر ۲ میلیارد دلار از کارمزدها به دست آورد.

 

در ژوئن امسال، تیم پروژه اعلام کرد که قصد دارند بلاکچین اختصاصی خود به نام Friendchain را توسعه دهند، اما این تصمیم باعث سردرگمی و افت ارزش توکن شد. بعدها تیم از این برنامه عقب‌نشینی کرد و اعلام کرد که همچنان از شبکه Base استفاده خواهد کرد. این اعلام منجر به کاهش ۲۵٪ دیگر در ارزش توکن شد.

 


منبع : Cryptobriefing