ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

نهادهای نظارتی نیجریه در پی اقدام علیه پلتفرم‌های رمزنگاری بدون مجوز

2024/09/09
12:18
13

کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیجریه (SEC) در حال آماده‌سازی برای اقدامات قانونی علیه افرادی است که بدون رعایت چارچوب‌های نظارتی به فعالیت در بازار رمزارزها ادامه می‌دهند.

 

دکتر اموموتیمی آگاما، مدیرکل SEC، روز یکشنبه اعلام کرد که این نهاد قصد دارد با پلتفرم‌ها و صرافی‌های رمزنگاری که از قوانین پیروی نمی‌کنند، برخورد کند. این اقدام به منظور محافظت از سرمایه‌گذاران و جلوگیری از فعالیت‌های غیرمجاز صورت می‌گیرد.

 

در کمتر از دو هفته گذشته، SEC مجوز موقت به دو صرافی دیجیتال، بوشا و کوییداکس، اعطا کرده است. این مجوز موقت به این صرافی‌ها اجازه می‌دهد تا تحت برنامه شتاب‌دهی نظارتی فعالیت‌های خود را آغاز کنند.

 

دکتر آگاما تأکید کرد که با وجود تلاش‌های نظارتی، بسیاری از صرافی‌های رمزنگاری در نیجریه بدون دریافت تأییدیه‌های لازم فعالیت می‌کنند. SEC هشدار داده است که با این نهادهای غیرمجاز برخورد خواهد کرد.

وی افزود: "ما قطعاً اقداماتی را علیه کسانی که می‌خواهند در این بازار بدون رعایت قوانین فعالیت کنند، آغاز خواهیم کرد. برای کسانی که قصد رعایت قوانین را ندارند، اجازه فعالیت در این فضا را نخواهیم داد."

 

افزایش علاقه جوانان نیجریایی به دارایی‌های دیجیتال منجر به تصویب دو صرافی رمزنگاری شد. دکتر آگاما بر لزوم وجود چارچوب نظارتی روشن برای محافظت از سرمایه‌گذاران و ارتقاء نوآوری تأکید کرد و همچنین به ضرورت شفاف‌سازی کامل و تقویت اقدامات ضد پول‌شویی (AML) اشاره نمود.

 

در اوایل سال جاری، مقامات نیجریایی دو مدیر اجرایی Binance را به دلیل مشارکت در نوسانات ارزی و کاهش ارزش نایرا دستگیر کردند. در ابتدا، این دو مدیر با اتهام پول‌شویی مواجه بودند، اما این اتهامات به زودی کنار گذاشته شد و تمرکز به تخلفات دیگر Binance معطوف شد، از جمله انجام تراکنش‌های بانکی غیرقانونی و فریب کاربران نیجریایی درباره قانونی بودن این فعالیت‌ها.


منبع : Cryptonews