ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

انقلاب در حاکمیت غیرمتمرکز: معرفی Snapshot X برای رای‌گیری بدون هزینه گس

2024/09/10
08:07
28

پلتفرم حاکمیت Snapshot X امروز راه‌اندازی شد و با معرفی پروتکلی مبتنی بر لایه ۲، امکان رای‌گیری آن‌چین بدون هزینه گس را برای سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAOs) فراهم کرد. این قابلیت با استفاده از فناوری roll-up شبکه Starknet به منظور تسهیل فرآیند رای‌گیری در پروژه‌های بلاکچین و حذف هزینه‌هایی که معمولاً مانع مشارکت کاربران می‌شد، ارائه شده است.

 

سازمان‌های غیرمتمرکز معمولاً بین سیستم‌های رای‌گیری سریع و متمرکز خارج از زنجیره و رای‌گیری آن‌چین، که با اصول بلاکچین همخوانی دارد اما هزینه‌بر و ناکارآمد است، دچار سردرگمی بودند. Snapshot X تلاش دارد این مشکلات را با ارائه راه‌حلی کم‌هزینه و آن‌چین برطرف کند.

 

جرمی موسیقی، مدیر عملیاتی Snapshot Labs، این پروژه را نقطه عطفی در حاکمیت آن‌چین دانست و گفت: «برای اولین بار، ما امکان رای‌گیری رایگان آن‌چین را برای جوامع DAOs فراهم کرده‌ایم و این امر باعث افزایش شمولیت و مشارکت بیشتر در تصمیم‌گیری‌های غیرمتمرکز می‌شود.»

 

این پروتکل از فناوری STARK برای تسریع و ایمن‌سازی فرآیند رای‌گیری با استفاده از گواهی‌های ذخیره‌سازی، نوعی اثبات رمزنگاری که نیاز به انتقال توکن‌ها و پرداخت هزینه گس را از بین می‌برد، استفاده می‌کند. این روش امنیت رای‌گیری را افزایش می‌دهد و وابستگی به واسطه‌های شخص ثالث را کاهش می‌دهد، و رای‌گیری را به شکلی اقتصادی‌تر انجام می‌دهد.

 

همچنین کاربران با امضای رای خود از طریق کیف پول اتریوم و انتقال آن از طریق شبکه Starknet، می‌توانند بدون نیاز به مدیریت حساب Starknet، در رای‌گیری شرکت کنند. ساختار ماژولار سیستم Snapshot X امکان تأیید امضا و شمارش رای‌ها را از طریق یک تأییدکننده خاص فراهم می‌کند.

 

آغاز به کار Snapshot X با یک رای‌گیری در جامعه Starknet بر سر یک پیشنهاد استیکینگ جدید همراه خواهد بود که عملکرد این پروتکل و پتانسیل گسترده آن در سیستم‌های حاکمیت غیرمتمرکز را به نمایش می‌گذارد.


منبع : The block