ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

کارولینای شمالی در برابر ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) ایستادگی می‌کند

2024/09/10
20:52
26

مجمع عمومی کارولینای شمالی با تصویب لایحه‌ای، مشارکت این ایالت در آزمایش‌های ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) توسط شعبه‌های فدرال رزرو را ممنوع کرد.

 

این لایحه، که با رأی ۲۷-۱۷ در سنا تصویب شد، وتوی فرماندار دموکرات، روی کوپر، را بی‌اثر کرد. این قانون، پذیرش پرداخت‌ها با استفاده از CBDC را برای دولت ایالتی ممنوع کرده و مشارکت در آزمایش‌های مربوط به این نوع ارز دیجیتال را نیز قدغن می‌کند.

 

کوپر در بیانیه‌ای که در ماه ژوئیه صادر کرد، این لایحه را "عجولانه، مبهم و واکنشی" خواند و اعلام کرد که دولت فدرال در حال تدوین استانداردها و تدابیری برای حفاظت از مصرف‌کنندگان، سرمایه‌گذاران و کسب‌وکارهایی است که ممکن است در تراکنش‌های مالی با دارایی‌های دیجیتال شرکت کنند و کارولینای شمالی باید منتظر نتایج این اقدامات بماند.

 

دان اسپولر، رئیس روابط صنعتی انجمن بلاک‌چین، در پستی در شبکه اجتماعی X اظهار داشت که این لایحه نباید وتو می‌شد و افزود که کوپر فرصتی برای ارسال پیامی قوی به فدرال رزرو را از دست داد.

 

این اقدام کارولینای شمالی پس از آن صورت گرفت که مجلس نمایندگان آمریکا در ماه مه لایحه "ممنوعیت نظارت CBDC" را که با حمایت جمهوری‌خواهان ارائه شده بود، تصویب کرد و هدف آن جلوگیری از صدور CBDC به افراد توسط فدرال رزرو است.

 

رئیس فدرال رزرو، جروم پاول، اعلام کرده است که این نهاد بدون تایید کنگره اقدام به صدور CBDC نخواهد کرد و اگر چنین ارز دیجیتالی به تصویب برسد، از طریق سیستم بانکی عملیاتی خواهد شد.


منبع : The block