ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

بازگشت CEX.IO به بازار انگلستان پس از رعایت مقررات FCA

2024/09/13
12:54
26

صرافی متمرکز ارز دیجیتال CEX.IO پس از رعایت الزامات قانونی تعیین‌شده توسط نهاد نظارتی مالی انگلستان (FCA) فعالیت خود را در این کشور از سر گرفت. این صرافی که قبلاً به دلیل اجرای مقررات جدید مرتبط با تبلیغات مالی دارایی‌های دیجیتال در اکتبر ۲۰۲۳ به طور داوطلبانه خدمات خود را متوقف کرده بود، اکنون مجدداً به بازار انگلستان بازگشته است.

 

قبل از توقف خدمات، انگلستان یکی از بازارهای اصلی CEX.IO بود و ۶۹ درصد از کاربران این صرافی در منطقه اقتصادی اروپا از این کشور بودند. با از سرگیری فعالیت، این صرافی امیدوار است دوباره انگلستان را به عنوان یکی از بازارهای هدف خود تثبیت کند. در حال حاضر ۱۹۰ دارایی دیجیتال برای کاربران انگلیسی در دسترس است.

 

ریچ ایوانز، مدیر عامل CEX.IO در انگلستان، تأکید کرد که این صرافی با رعایت مقررات سخت‌گیرانه و استفاده از فناوری‌های پیشرفته امنیت مشتریان، همواره مسئولیت‌پذیری را در اولویت خود قرار داده است، حتی اگر به معنای کاهش رشد کسب‌وکار باشد.

 

CEX.IO برای بازگشت به بازار انگلستان با همکاری Gateway 21، یک نهاد تأییدکننده مجاز تبلیغات مالی تحت نظارت FCA، توانست خدمات خود را از لیتوانی ارائه کند. این شیوه همکاری، توسط شرکت‌های دیگر نیز برای تطبیق با مقررات انگلستان استفاده می‌شود، همانند همکاری مشابه Nexo.

 

بر اساس قوانین جدید انگلستان، شرکت‌های ارز دیجیتال باید تغییراتی از جمله ایجاد دوره‌های خنک‌شدن و ارائه هشدارهای خطر ویژه برای کاربران انگلیسی را اعمال کنند. همچنین، کاربران باید پرسشنامه‌های دسته‌بندی سرمایه‌گذاران و ارزیابی‌های مناسب بودن سرمایه‌گذاری را تکمیل کنند.

 

CEX.IO در سال ۲۰۱۳ به عنوان استخر استخراج GHash.IO فعالیت خود را آغاز کرد و بیش از ۵۸۳,۰۰۰ بیت‌کوین استخراج کرد. با نزدیک شدن به ۵۱ درصد از نرخ هش بیت‌کوین، نگرانی‌هایی درباره امکان وقوع حمله ۵۱ درصدی ایجاد شد که منجر به کاهش فعالیت استخر و خروج برخی از ماینرها برای جلوگیری از تسلط بیشتر آن شد.

 

قوانین جدید FCA در خصوص تبلیغات دارایی‌های دیجیتال که از اکتبر ۲۰۲۳ اجرایی شد، هدفی جز شفافیت و دقت بیشتر در تبلیغات محصولات رمزارزی ندارد.


منبع : The block