ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

عرضه توکن بیت‌کوین بسته‌بندی‌شده توسط کوین‌بیس در شبکه اتریوم و Base

2024/09/13
13:00
29

صرافی ارز دیجیتال کوین‌بیس از توکن جدید خود به نام cbBTC رونمایی کرد، که نسخه‌ای از بیت‌کوین بسته‌بندی‌شده (wrapped Bitcoin) است و در شبکه‌های اتریوم و Base عرضه شده است. این توکن به کاربران امکان می‌دهد تا بیت‌کوین خود را به شکل ۱:۱ به توکن cbBTC تبدیل کرده و از آن در برنامه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) استفاده کنند.

 

کوین‌بیس در وبلاگ خود توضیح داد: "بیت‌کوین به‌عنوان قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین دارایی دیجیتال، نقش مهمی در ورود کاربران به دنیای ارزهای دیجیتال ایفا می‌کند. توکن‌های بسته‌بندی‌شده‌ای مانند cbBTC با اتصال زنجیره‌ها و دارایی‌ها، به ایجاد یک اکوسیستم مالی کارآمدتر و گسترده‌تر کمک می‌کنند."

 

این توکن ERC-20 توسط بیت‌کوین‌هایی که در کوین‌بیس نگهداری می‌شوند، پشتیبانی شده و می‌تواند برای تأمین نقدینگی بیت‌کوین در پروتکل‌های DeFi یا به‌عنوان وثیقه برای وام‌گیری دارایی‌های دیگر استفاده شود. از جمله برنامه‌های غیرمتمرکزی که از cbBTC پشتیبانی می‌کنند، می‌توان به Aerodrome، Curve و پروتکل‌های وام‌دهی Aave، Compound و Morpho اشاره کرد.

 

cbBTC به کاربران این امکان را می‌دهد که بیت‌کوین خود را از حساب کوین‌بیس به آدرس‌های زنجیره‌ای در اتریوم یا Base ارسال کرده و به‌طور خودکار به cbBTC تبدیل کنند. به‌طور معکوس، وقتی کاربران cbBTC را به حساب کوین‌بیس خود بازمی‌گردانند، دوباره به بیت‌کوین تبدیل می‌شود.

 

این اقدام جدید کوین‌بیس در رقابت با توکن WBTC (Wrapped Bitcoin)، که بزرگ‌ترین محصول بیت‌کوین بسته‌بندی‌شده با ارزش بازار نزدیک به ۹ میلیارد دلار است، صورت گرفته است.

 

توکن cbBTC در ادامه توسعه خدمات مرتبط با بیت‌کوین در کوین‌بیس عرضه شده است؛ پس از پشتیبانی از شبکه لایتنینگ بیت‌کوین و عرضه سرویس‌های امانی برای صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین (ETF) در آمریکا، این صرافی اکنون تمرکز بیشتری روی خدمات مرتبط با بیت‌کوین دارد.


منبع : The block