ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

اجرای استیکینگ توکن STRK در شبکه Starknet تا پایان ۲۰۲۴

2024/09/13
13:19
29

جامعه Starknet، شبکه لایه دوم اتریوم، با رأی‌گیری حاکمیتی، طرحی برای اجرای استیکینگ توکن STRK را تصویب کرد. این طرح به دارندگان توکن STRK اجازه می‌دهد با استیکینگ (قفل کردن) توکن‌های خود، پاداش دریافت کنند.

 

طرح ارائه شده توسط تیم توسعه‌دهنده StarkWare با نام "SNIP 18" مورد تأیید اکثریت دارندگان توکن STRK قرار گرفت. با تصویب این طرح، استیکینگ ابتدا در شبکه آزمایشی و سپس در سه‌ماهه چهارم امسال در شبکه اصلی اجرا خواهد شد.

 

افرادی که حداقل ۲۰,۰۰۰ توکن STRK دارند می‌توانند استیکر شوند و دیگر کاربران نیز می‌توانند توکن‌های خود را به آن‌ها واگذار کنند. همچنین، مکانیزم انتشار توکن‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده است که تعادلی میان پاداش‌دهی به استیکرها و کنترل تورم برقرار شود. برای برداشت وجوه نیز دوره‌ی قفل ۲۱ روزه در نظر گرفته شده است.

 

این رأی‌گیری گامی مهم در جهت تمرکززدایی کامل از شبکه Starknet است. الی بن‌ساسون، مدیرعامل StarkWare، این رویداد را به عنوان نقطه عطفی در مسیر تمرکززدایی شبکه دانست و افزود که Starknet در حال حرکت به‌سوی اداره کامل توسط جامعه خود است.

 

در آینده، مسئولیت‌های بیشتری به استیکرها واگذار خواهد شد، از جمله نقش آن‌ها در تمرکززدایی اجزای مهم شبکه مانند تاییدکننده‌ها و ناظران.


منبع : The block