ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

افزایش نگرانی‌ها درباره شرط‌بندی انتخابات: هشدار کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC)

2024/09/16
10:20
34

کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) نسبت به خطرات ناشی از شرط‌بندی در بازارهای پیش‌بینی انتخابات هشدار داده است. این کمیسیون در پرونده‌ای علیه بازار پیش‌بینی آمریکایی Kalshi اعلام کرده است که این بازارها به شدت مستعد «دستکاری‌های قابل توجه» هستند.

 

در پاسخ به شکایت اخیر علیه Kalshi، CFTC به نمونه‌هایی از دستکاری در بازارهای رقیب اشاره کرده است. از جمله تلاش گروهی از معامله‌گران برای دستکاری نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ و شرط‌بندی بر روی پیروزی معاون رئیس‌جمهور، کامالا هریس. همچنین، انتشار نظرسنجی جعلی در PredictIt که نشان می‌داد Kid Rock از سناتور دبی استابنو پیشی گرفته است، قیمت قراردادهای مربوط به انتخابات سنای آمریکا را تحت تأثیر قرار داد.

 

در حالی که دادگاه در ۶ سپتامبر بخشی از پرونده CFTC علیه Kalshi را رد کرد و به این پلتفرم اجازه داد شرط‌بندی انتخابات را ارائه دهد، اما در ۹ سپتامبر حکم موقتی برای جلوگیری از فعالیت این بازارها صادر شد. این حکم پس از درخواست فوری CFTC برای متوقف کردن Kalshi صورت گرفت.

 

کمسیون CFTC معتقد است که مجوز دادن به چنین بازارهایی می‌تواند منافع عمومی را به خطر بیندازد و ادعاهای Kalshi مبنی بر آسیب مالی به شرکت را «ساده‌لوحانه» توصیف کرده است.


منبع : Cointelegraph