ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

آیا تلگرام در برابر فشار دولت‌ها برای دسترسی به حریم خصوصی کاربران تسلیم می‌شود؟

2024/09/16
18:08
35

طبق گفته یک وکیل حوزه رمز ارزها، تلگرام ممکن است در آینده رویکردی انتخابی در برابر رعایت قوانین نظارتی دولت‌ها اتخاذ کند. این تغییر می‌تواند به دلیل افزایش فشار دولت‌ها برای نظارت بر کاربران رخ دهد. در آوریل، پاول دوروف، بنیان‌گذار تلگرام، از لزوم ایجاد دستگاه‌های ارتباطی با سطح امنیتی مشابه کیف پول‌های رمزنگاری برای محافظت از داده‌های کاربران در برابر نظارت دولتی سخن گفت.

 

دوروف که اخیراً توسط مقامات فرانسه دستگیر و سپس با وثیقه آزاد شد، همواره از سیاست‌های حفظ حریم خصوصی و مقاومت در برابر سانسور دفاع کرده است. اما بازداشت وی نشانگر چالش‌های حقوقی پیش رو برای تلگرام است که ممکن است کاربران این پلتفرم را در معرض نظارت بیشتر دولت‌ها قرار دهد. برخی تحلیل‌گران معتقدند این دستگیری ممکن است الگویی نگران‌کننده برای دیگر شبکه‌های اجتماعی و صاحبان آنها باشد.

 

دولت‌ها در سراسر جهان، قوانین سخت‌تری را در مورد اشتراک‌گذاری داده‌ها، به‌ویژه در زمینه‌هایی مانند تروریسم، جرایم مالی و پولشویی، اعمال می‌کنند. به عنوان مثال، قوانین جدید اتحادیه اروپا مانندDigital Services Act (DSA) و Digital Markets Act (DMA)، و همچنین قانون CLOUD ایالات متحده، فشار بیشتری را بر شرکت‌های فناوری برای همکاری با درخواست‌های دولت‌ها برای دسترسی به اطلاعات کاربران وارد می‌کنند.

 

با وجود این فشارها، تلگرام همچنان به عنوان یکی از امن‌ترین پیام‌رسان‌ها شناخته می‌شود. با این حال، در مواردی چون عدم افشای اطلاعات گروه‌های نئو‌نازی به مقامات برزیل و ارائه نکردن کلیدهای رمزنگاری به مقامات روسیه، مورد انتقاد دولت‌ها قرار گرفته است.

 

برخی کارشناسان معتقدند تلگرام، به‌رغم مقاومت در برابر فشارها، ممکن است مجبور شود سیاست‌های خود را تغییر دهد تا با قوانین جدید سازگار شود.


منبع : Cryptonews