ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

راه‌اندازی پروتکل Chainlink CCIP بر روی زنجیره اصلی ZKsync Era

2024/09/16
18:26
34

پروتکلCross-Chain Interoperability Protocol (CCIP)  به‌طور رسمی بر روی زنجیره اصلی Era از ZKsync راه‌اندازی شد. این ادغام بخشی از همکاری مداوم بین Chainlink و ZKsync است که هدف آن ایجاد یک اکوسیستم لایه دوم متحد بر روی اتریوم و افزایش دسترسی به فناوری‌های صفر-دانشی است.

 

این ادغام، مسیری جدید برای ورود کاربران به اکوسیستم Elastic Chain فراهم می‌آورد و زیرساخت‌های لازم برای توسعه‌دهندگان Web3 جهت ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز پیشرفته (dApps) را ارائه می‌کند. همچنین، ZKsync به عنوان عضوی از Chainlink Scale، به اتصال امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) با امور مالی سنتی (TradFi) از طریق این توسعه پرداخته است.

 

مارکو کُرا، مدیر بنیاد ZKsync، اعلام کرد: «با افزایش حرکت موسسات مالی به سمت زنجیره‌های بلاک‌چین، توکنیزاسیون دارایی‌های واقعی به سرعت در حال رشد است. نیاز به استانداردهای شفاف و امن بین زنجیره‌ای برای گسترش پذیرش بلاک‌چین‌ها در امور مالی سنتی بسیار مهم است و با ادغام Chainlink CCIP، ZKsync در حال فراهم کردن یک دروازه برای ورود این موسسات به بلاک‌چین است.»

 

پروتکل Chainlink CCIP به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که برنامه‌های امنی بسازند که در چندین بلاک‌چین عمل کنند. این پروتکل قابلیت‌های انتقال توکن‌های برنامه‌پذیر و ارسال پیام‌های دلخواه را فراهم می‌آورد، که به ایجاد قراردادهای هوشمند پیچیده بین زنجیره‌ای کمک می‌کند.

 

یوهان آید، رئیس بخش تجاری Chainlink Labs، اظهار داشت: «ZKsync به سرعت به نامی شناخته شده در صنعت بلاک‌چین تبدیل شده و اکوسیستم خود را به محیطی قدرتمند برای توسعه‌دهندگان و موسسات مالی که به دنبال انتقال به بلاک‌چین هستند، گسترش داده است. ما خوشحالیم که در راه‌اندازی اخیر Aave V3 در ZKsync Era مشارکت داشتیم و ادغام Chainlink CCIP، دسترسی چند زنجیره‌ای بی‌وقفه را ممکن ساخته است.»

 

این توسعه پس از همکاری اخیر Chainlink با Fidelity International و Sygnum انجام شده است که ارزش خالص دارایی‌ها (NAV) را برای صندوق نقدینگی مؤسسه‌ای 6.9 میلیارد دلاری Fidelity International به زنجیره آورد. به عنوان بخشی از این ابتکار، Sygnum مبلغ 50 میلیون دلار از ذخایر خزانه Matter Labs که در صندوق نقدینگی قرار داشت، به ZKsync منتقل کرد.


منبع : Cryptobriefing