ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

چالش‌های پیش روی Polymarket در بازار پیش‌بینی انتخابات 2024

2024/09/16
18:29
34

پلتفرم Polymarket با تجمع نزدیک به یک میلیارد دلار شرط‌بندی بر روی برنده انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 ایالات متحده، به یک بازیگر اصلی در بازار پیش‌بینی تبدیل شده است. بر اساس داده‌های این پلتفرم، معاون رئیس‌جمهور، کامالا هریس، با 50% شانس پیروزی و 135 میلیون دلار شرط‌بندی در صدر است، در حالی که دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه، با 49% شانس و نزدیک به 150 میلیون دلار شرط‌بندی، در تعقیب است.

 

نقش رمزنگاری در این انتخابات باعث افزایش فعالیت در Polymarket شده است، به‌طوری که تیم هریس به تغییر نگرش نسبت به رمزنگاری از سوی دولت فعلی اشاره کرده و ترامپ نیز به خاطر تلاش‌هایش در زمینه رمزنگاری محبوبیت پیدا کرده است.

 

با نزدیک شدن به انتخابات، Polymarket شاهد افزایش فعالیت بوده و داده‌های Dune Analytics نشان می‌دهد که بیش از 40,000 تاجر در حال شرط‌بندی هستند که حجم پلتفرم را به میزان ده برابر نسبت به سال گذشته افزایش داده است.

 

چالش‌های پیش‌رو

با این حال، پلتفرم غیرمتمرکز باید راهی برای حفظ حجم‌های خود پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده پیدا کند. گزارش Crypto.com به چالش‌های جدیدی که با بلوغ بخش پیش‌بینی مواجه است، اشاره کرده و توسعه BET مبتنی بر سولانا به‌عنوان رقیب اصلی Polymarket را مطرح کرده است.

 

گزارش Crypto.com بر مشکل نقدینگی در بازارهای پیش‌بینی تأکید کرده و بیان می‌کند که BET از نقدینگی موجود در صرافی‌های غیرمتمرکز بهره‌مند است و نه تنها از رقابت‌های بازار پیش‌بینی. BET که در اوت بر روی سولانا راه‌اندازی شد، تا کنون پذیرش قابل توجهی داشته و حدود 25 میلیون دلار شرط‌بندی بر روی انتخابات ایالات متحده جذب کرده است.

 

علاوه بر تهدید BET، Polymarket باید با رژیم‌های نظارتی نیز مقابله کند که ممکن است عملیات آن را تهدید کند. کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) پیشنهاد ممنوعیت "قراردادهای رویداد" را داده و اخیراً در حال مقابله با شکایتی است تا از ارائه شرط‌بندی‌های مربوط به انتخابات توسط Kalshi، یک پلتفرم پیش‌بینی مستقر در ایالات متحده، جلوگیری کند.


منبع : Cryptoslate