ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

درخواست نماینده کنگره از CFTC برای نظارت بر بازارهای پیش‌بینی انتخابات

2024/09/17
09:05
26

نماینده کنگره، ریچی تورس، از کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) خواسته است به جای مسدود کردن بازارهای پیش‌بینی انتخابات، بر تنظیم و نظارت بر آن‌ها تمرکز کند. او هشدار داده است که ممنوعیت پیش‌بینی‌های انتخاباتی می‌تواند باعث رونق پلتفرم‌های غیرقانونی و تهدیدی برای سلامت انتخابات باشد.

 

چالش‌های قانونی و کاهش فعالیت Polymarket

این درخواست پس از حکم دادگاه در ۶ سپتامبر صادر شد که بخشی از تلاش‌های CFTC برای جلوگیری از ارائه قراردادهای انتخاباتی توسط پلتفرم Kalshi را باطل کرد. تورس تأکید کرد که ادامه دعواهای حقوقی می‌تواند هم به سلامت انتخابات و هم به محافظت از مصرف‌کنندگان آسیب برساند.

 

پلتفرم Polymarket که یک بازار پیش‌بینی غیرمتمرکز است، در روزهای اخیر به دلیل فشارهای نظارتی و عدم اطمینان پیرامون پیش‌بینی‌های انتخاباتی شاهد کاهش قابل توجهی در فعالیت بوده است. براساس داده‌های Dune Analytics، تعداد کاربران فعال روزانه این پلتفرم به میزان ۴۰ درصد کاهش یافته و حجم معاملات آن نیز ۸۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

 

نگرانی‌های نظارتی و ادامه بحث‌ها

CFTC نگرانی‌هایی در مورد احتمال دستکاری در این بازارها، از جمله ایجاد اطلاعات جعلی، مطرح کرده است. تورس در نامه خود تاکید کرده که CFTC باید به جای مسدود کردن، بر تنظیم و نظارت این بازارها تمرکز کند تا هم از مصرف‌کنندگان محافظت شود و هم سلامت انتخابات تضمین گردد.


منبع : Cryptoslate