ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

روسیه به دنبال استفاده از رمزارز برای واردات کالاهای مرتبط با صنایع نظامی

2024/09/17
15:49
27

دولت روسیه به منظور دور زدن تحریم‌های بین‌المللی، قصد دارد پرداخت‌های بین‌المللی با رمزارزها را در تجارت خارجی آزمایش کند. این کشور گروهی ویژه از واردکنندگان و بانک‌ها را برای اجرای این طرح تحت یک رژیم حقوقی آزمایشی (EPR) تشکیل داده است. با وجود تصویب قانونی که امکان استفاده از رمزارزها در تسویه حساب‌های تجاری خارجی را فراهم کرده، اجرای کامل این قانون همچنان منتظر تنظیم مقررات نهایی است.

 

هدف روسیه از این طرح

این طرح به منظور رفع چالش‌های پرداخت برای واردات کالاهایی که کاربرد دوگانه دارند - یعنی هم در صنایع غیرنظامی و هم نظامی قابل استفاده هستند - و به دلیل محدودیت‌های بین‌المللی با مشکلاتی در پرداخت مواجه‌اند، تدوین شده است. گروهی از واردکنندگان و بانک‌ها، از جمله اعضای اتاق بازرگانی و صنایع روسیه و انجمن تولیدکنندگان الکترونیک، در این گروه آزمایشی حضور دارند.

 

استفاده از رمزارز برای دور زدن تحریم‌ها

در پی تحریم‌های ایالات متحده و نگرانی از تحریم‌های ثانویه، روسیه از رمزارزهایی مانند تتر (USDT) برای معاملات بین‌المللی استفاده می‌کند و تلاش دارد که تجارت خود با کشورهای دیگر، از جمله چین، را بدون وابستگی به دلار آمریکا یا یوان چین انجام دهد.

 

با توجه به اینکه حدود ۸۰ درصد از پرداخت‌های انجام شده با یوان به دلیل نگرانی از تحریم‌های آمریکا به روسیه بازگشته است، استفاده از رمزارزها به عنوان راهکاری برای مقابله با این مشکلات در نظر گرفته شده است. این طرح به شرکت‌های روسی اجازه می‌دهد که از رمزارزها در تجارت خارجی استفاده کنند و با وجود چالش‌های موجود، معاملات با ارزهای دیجیتال به میلیاردها دلار رسیده است.

 

قوانین و مقررات آینده

قرار است تا ماه نوامبر قوانین مرتبط با استفاده از رمزارزها در پرداخت‌های بین‌المللی تدوین شود. این قوانین مشارکت را به مؤسسات مالی منتخب محدود می‌کنند تا از سوءاستفاده‌ها در زمینه‌های غیرقانونی مانند تجارت اسلحه یا مواد مخدر جلوگیری شود. رمزارزها تنها برای تجارت خارجی و نه برای پرداخت‌های داخلی مورد استفاده قرار خواهند گرفت و فرآیند آن به طور کامل نظارت خواهد شد.


منبع : Cryptonews