ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

کلاهبرداری‌های رمزنگاری؛ اتهام SEC علیه پلتفرم‌های جعلی NanoBit و CoinW6

2024/09/18
12:44
26

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه پنج نهاد و سه فرد مرتبط با دو پلتفرم جعلی رمزنگاری NanoBit و CoinW6، به دلیل کلاهبرداری‌های سرمایه‌گذاری رابطه‌ای، اتهاماتی وارد کرده است. این پلتفرم‌ها از طریق رسانه‌های اجتماعی با فریب و جلب اعتماد سرمایه‌گذاران، آنها را به سرمایه‌گذاری در طرح‌های تقلبی وادار کردند.

 

بر اساس این اتهامات، کلاهبرداران در NanoBit از اکتبر 2023 تا ژوئن 2024 در واتس‌اپ خود را به عنوان کارشناسان مالی جا زده و سرمایه‌گذاران را به سرمایه‌گذاری در یک پلتفرم جعلی رمزنگاری ترغیب کردند. آنها ادعای دروغینی مبنی بر ارتباط با یک کارگزار ثبت‌شده SEC داشتند و از این طریق بیش از 2 میلیون دلار از سرمایه‌گذاران کلاهبرداری کرده و وجوه آنها را به حساب‌هایی در هنگ‌کنگ انتقال دادند.

 

همچنین، کلاهبرداران CoinW6 از جولای 2022 تا دسامبر 2023 در لینکدین و اینستاگرام خود را به عنوان حرفه‌ای‌های ثروتمند معرفی کرده و از طریق ایجاد ارتباطات عاشقانه در واتس‌اپ، سرمایه‌گذاران را به سرمایه‌گذاری در این پلتفرم تقلبی ترغیب کردند. آنها وعده‌های دروغین سود روزانه تا 3 درصد را به سرمایه‌گذاران دادند.

 

این اقدامات بخشی از افزایش قابل توجه کلاهبرداری‌های رمزنگاری در سال 2023 است، که بنا به گزارش‌ها زیان‌های ناشی از آن به بیش از 3.5 میلیارد دلار رسیده است.


منبع : Dailyhodl