ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

انتقاد جاستین سان از شفافیت کوین‌بیس؛ درخواست برای اجرای اثبات ذخایر (PoR)

2024/09/18
18:24
23

جاستین سان، بنیان‌گذار ترون، به تازگی با انتقاد از شفافیت صرافی کوین‌بیس در خصوص محصول جدید بیت‌کوین پیچیده‌شده آن، cbBTC، خواستار اجرای مکانیزم اثبات ذخایر (Proof-of-Reserve) برای اطمینان از امنیت و شفافیت بیشتر شده است.

 

نقد سان به کوین‌بیس: نگرانی‌های شفافیت

با اینکه cbBTC توانست تنها در ۲۴ ساعت به ارزش بازار ۱۰۰ میلیون دلار برسد، سان معتقد است عدم استفاده کوین‌بیس از PoR مشکلاتی جدی در مورد شفافیت و امنیت بلندمدت ایجاد می‌کند. وی تأکید کرد که شفافیت دارایی‌های صرافی‌ها با استفاده از PoR، امری ضروری برای جلب اعتماد کاربران است.

 

سان همچنین به فروپاشی صرافی‌هایی مانند FTX اشاره کرد و اظهار داشت که اثبات ذخایر نه تنها برای تطابق با مقررات بلکه برای محافظت از وجوه کاربران و جلوگیری از خطرات ناشی از سوء‌مدیریت و کلاهبرداری ضروری است. وی تاکید کرد که شفافیت دارایی‌ها از طریق PoR به‌عنوان ابزاری برای خودتنظیمی، می‌تواند کوین‌بیس را از خطرات احتمالی در یک صنعت پرنوسان محافظت کند.

 

در حالی که کوین‌بیس از پذیرش PoR خودداری می‌کند، سان به خطرات این تصمیم اشاره کرد و اظهار داشت که این امر می‌تواند باعث کاهش اعتماد کاربران به این صرافی شود، به‌ویژه با توجه به رشد استفاده از PoR در سایر صرافی‌های بزرگ مانند بایننس.


منبع : Cryptonews