ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

ورود BitGo به رقابت استیبل‌کوین‌ها؛ معرفی USDS با بازده جذاب

2024/09/18
18:28
27

شرکت BitGo در 18 سپتامبر از استیبل‌کوین جدید خود به نام USD Standard (USDS) رونمایی کرد که قرار است در ژانویه 2025 راه‌اندازی شود. این استیبل‌کوین با پشتوانه 1:1 دلار آمریکا و با هدف رقابت با غول‌های استیبل‌کوین مانند Circle و Tether معرفی شده است.

 

ویژگی برجسته USDS سیستم پاداش‌دهی آن است که تا 98 درصد از سودها را بین مشارکت‌کنندگان شبکه توزیع می‌کند. این استراتژی برای جذب مؤسسات، صرافی‌ها و تأمین‌کنندگان نقدینگی طراحی شده تا به رشد شبکه کمک کنند.

 

USDS با پشتوانه اوراق خزانه‌داری کوتاه‌مدت، ریپو‌های شبانه و نقدینگی بالا، ریسک پایینی دارد و توسط BitGo New York Trust Co. که یک نهاد دارای مجوز است، صادر می‌شود. همچنین، اثبات ذخایر آن به صورت زنده و شفاف در usdstandard.com منتشر خواهد شد و حسابرسی‌های ماهانه توسط شرکت‌های معتبر انجام خواهد گرفت.

 

این معرفی همزمان با جنجال‌هایی صورت گرفته که ماه گذشته پس از اعلام مدل جدید نگهداری چندمنطقه‌ای BitGo برای بیت‌کوین پیچیده‌شده (WBTC) مطرح شد. با توجه به ارتباط این مدل با شرکت BiT Global، تحت حمایت جاستین سان، نگرانی‌هایی در خصوص دسترسی سان به پشتوانه‌های دارایی مطرح شده بود، اما مدیرعامل BitGo اطمینان داد که سان به دارایی‌ها دسترسی نخواهد داشت.


منبع : Cryptobriefing