ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

برخورد SEC با پلتفرم DeFi راری کپیتال به دلیل فعالیت‌های فریب‌دهنده و کارگزاری غیرقانونی

2024/09/19
11:29
17

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) پلتفرم DeFi راری کپیتال و بنیان‌گذاران آن را به دلیل فریب سرمایه‌گذاران و فعالیت به عنوان کارگزاران ثبت‌نشده تحت پیگرد قرار داد. این نهاد قانونی اعلام کرد که بنیان‌گذاران راری کپیتال، جای باونانی، جک لیپستون و دیوید لوسید، به اشتباه به سرمایه‌گذاران اعلام کردند که صندوق‌های Earn این پلتفرم به صورت خودکار و مستقل توکن‌ها را برای کسب بازدهی متعادل می‌کند، در حالی که این فرآیند به صورت دستی انجام می‌شد و در برخی مواقع نیز شرکت در این کار ناکام بود.

 

SEC همچنین راری کپیتال را به فعالیت‌های غیرقانونی کارگزاری در پلتفرم Fuse متهم کرد. طبق گفته این نهاد، در اوج خود، بیش از یک میلیارد دلار دارایی در صندوق‌های راری قفل شده بود.

 

مونیک سی. وینکلر، مدیر دفتر منطقه‌ای SEC در سانفرانسیسکو، اظهار داشت: "ما ادعا می‌کنیم که راری کپیتال و بنیان‌گذاران آن سرمایه‌گذاران را در مورد ویژگی‌ها و سودآوری برخی از سرمایه‌گذاری‌های ارزهای دیجیتال گمراه کرده و به عنوان کارگزاران ثبت‌نشده عمل کرده‌اند."

 

این پلتفرم در سال ۲۰۲۲ دچار یک حمله بزرگ شد که منجر به سرقت ۸۰ میلیون دلار شد و باعث توقف و بسته شدن پلتفرم Fuse گردید. راری کپیتال به عنوان بخشی از توافق با SEC، تعهد کرد که در آینده از نقض قوانین اوراق بهادار خودداری کند.

 

این رویداد نشانه‌ای از شدت گرفتن نظارت SEC بر پلتفرم‌های DeFi است و نشان می‌دهد که این نهاد برچسب "غیرمتمرکز" و "خودمختار" را به تنهایی کافی نمی‌داند و به بررسی واقعیات اقتصادی می‌پردازد تا از حقوق سرمایه‌گذاران دفاع کند.


منبع : The block