ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

تاثیر انتخابات آمریکا بر قوانین جهانی ارزهای دیجیتال از نگاه مدیر اجرایی بایننس

2024/09/19
17:36
24

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بازار ارزهای دیجیتال به دقت این رویداد را دنبال می‌کند. نتیجه انتخابات به عنوان یکی از عوامل تأثیرگذار بر بزرگترین اقتصاد جهان، می‌تواند بر تنظیمات بازار بلاکچین و ارزهای دیجیتال تأثیر قابل توجهی بگذارد.

 

با این حال، ویشال ساچندران، مدیر بازارهای منطقه‌ای بایننس، در مصاحبه‌ای در رویداد Token2049 اظهار داشت که انتخابات پیش‌رو تأثیر چندانی بر قوانین جهانی حوزه دارایی‌های دیجیتال نخواهد داشت. وی گفت: «قوانین ارزهای دیجیتال کاملاً غیرمتمرکز هستند. آیا انتخابات آمریکا بر نحوه رفتار کشورهای خاورمیانه، آمریکای لاتین و جنوب شرق آسیا با بازارهای کریپتو تأثیر می‌گذارد؟ این کشورها خود می‌دانند چه چیزی برایشان بهتر است.»

 

وی همچنین به کشورهایی مانند سنگاپور، تایلند، اندونزی و هند اشاره کرد که در حال تبدیل شدن به بازارهای مهم کریپتو هستند و رهبران و قانون‌گذاران این کشورها بیشتر به توسعه استعدادهای Web3 تمایل دارند.

 

هند با جمعیت ۱.۵ میلیاردی در حال پیشرفت در تنظیمات بازار ارزهای دیجیتال است و کشورهایی مانند تایلند با قوانین دوست‌دار کریپتو و ارائه ویزاهای دیجیتال برای نومادهای فناوری، محیطی اقتصادی و جذاب را برای فعالان این حوزه فراهم کرده‌اند. همچنین اندونزی نیز با معرفی محیط آزمایشی (sandbox) در حال ایجاد بسترهای قانونی برای رشد بازار ارزهای دیجیتال است.

 

در همین حال، خاورمیانه نیز به دلیل مدل‌های قانونی مانند ADGM (مرکز بازارهای جهانی ابوظبی) توجه زیادی از سوی فعالان کریپتو به خود جلب کرده است. ساچندران خاطرنشان کرد که این مدل جامع قانون‌گذاری برای بسیاری از مناطق از جمله استرالیا و بحرین، پایه‌گذار چارچوب‌های قانونی شده است.

 

در نهایت، ساچندران اعلام کرد که بایننس همچنان در حال تصمیم‌گیری در مورد محل دفتر مرکزی جهانی خود است. اگرچه جزییات این فرآیند هنوز به‌طور عمومی اعلام نشده، اما وی تأکید کرد که این تصمیم باید به نفع شرکت، صنعت و کاربرانش باشد، چرا که بایننس مسئولیت نزدیک به ۲۲۵ میلیون کاربر را بر عهده دارد.


منبع : The block