ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

نبرد قانونی CFTC و Kalshi بر سر شرط‌بندی‌های انتخاباتی

2024/09/20
11:02
27

کمیسیون معاملات آتی کالاهای ایالات متحده (CFTC) در تلاش است تا از تصویب دادگاه در مورد شرط‌بندی‌های انتخاباتی جلوگیری کند، در حالی که بازار پیش‌بینی Kalshi همچنان به چالش با این نهاد ادامه می‌دهد.

 

در جلسه دادگاه استیناف ایالات متحده برای منطقه کلمبیا، وکلای CFTC تلاش کردند تا از اجرای حکم دادگاه قبلی جلوگیری کنند که به Kalshi اجازه می‌دهد شرط‌بندی‌های انتخاباتی را به بازار خود اضافه کند. این تصمیم با مخالفت شدید روبرو شد، زیرا مقامات CFTC معتقدند شرط‌بندی روی انتخابات می‌تواند به اعتبار و سلامت انتخابات آسیب بزند.

 

راب شوارتز، مشاور حقوقی CFTC، در جلسه دادگاه گفت: «اگر این تصمیم به اجرا درآید، Kalshi می‌تواند بلافاصله بازارهای شرط‌بندی خود را روی انتخابات کنگره در نوامبر باز کند، که می‌تواند به اعتبار انتخابات آسیب بزند.»

 

از سوی دیگر، Kalshi با استناد به سیاست‌های خود مبنی بر کنترل کامل هویت کاربران، از تصمیم دادگاه دفاع کرد و گفت: «ما رویه‌های 'شناخت مشتری' را داریم که جلوی استفاده نادرست از این بازارها را می‌گیرد.»

 

دادگاه استیناف قرار است در آینده نزدیک تصمیم نهایی خود را صادر کند، چرا که زمان زیادی تا انتخابات آمریکا باقی نمانده است. CFTC همچنان به تلاش برای ممنوعیت شرط‌بندی روی رویدادهای سیاسی ادامه می‌دهد و معتقد است که چنین فعالیت‌هایی برخلاف منافع عمومی است.


منبع : The block