ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

احتمال تحریم ایلان ماسک توسط SEC به دلیل خرید توییتر

2024/09/21
10:50
32

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در حال بررسی تحریم ایلان ماسک به دلیل عدم حضور در جلسه دادگاه مربوط به خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر است. این اقدام پس از آن صورت گرفت که ماسک تنها سه ساعت قبل از شهادت برنامه‌ریزی‌شده در ۱۰ سپتامبر، آن را لغو کرد.

 

SEC اعلام کرده که ماسک با عدم حضور در این جلسه، دستور دادگاه ۳۱ مه را نقض کرده است. در روز مقرر برای شهادت، ماسک در فلوریدا برای نظارت بر پرتاب ماموریت Polaris Dawn شرکت اسپیس‌اکس حضور داشت. با این حال، SEC معتقد است ماسک از قبل باید از زمان‌بندی پرتاب آگاه می‌بود.

 

وکیل SEC، رابین اندروز، این اقدام ماسک را نوعی «بازیگری» توصیف کرده و از دادگاه درخواست کرده تا جلوی چنین تاکتیک‌هایی را بگیرد. وی تأکید کرد که دادگاه باید مشخص کند که تاخیرهای ماسک دیگر نباید ادامه پیدا کند.

 

از سوی دیگر، وکیل ماسک، الکس اسپایرو، حرکت SEC را «شدید» و «غیرضروری» دانسته و تأکید کرده که حضور ماسک برای ایمنی فضانوردان حیاتی بوده است. همچنین، شهادت مجدداً برای ۳ اکتبر برنامه‌ریزی شده است و اسپایرو ادعا کرده که تأخیر به دلیل یک «شرایط اضطراری» بوده و دیگر تکرار نخواهد شد.

 

تحقیقات SEC درباره این است که آیا ماسک قوانین اوراق بهادار را با تأخیر در افشای سهام اولیه خود در توییتر نقض کرده است یا خیر. ماسک پس از خرید ۹.۲٪ سهام توییتر در افشای این موضوع تاخیر داشت که منجر به اتهاماتی مبنی بر فریب سهامداران شد.

 

این اولین بار نیست که ماسک با SEC درگیر شده است. در سال ۲۰۱۸، ماسک در پی توییت‌هایی درباره خصوصی‌سازی تسلا، مجبور به پرداخت ۲۰ میلیون دلار جریمه و استعفا از سمت رئیس هیئت‌مدیره تسلا شد.


منبع : Cryptonews