ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

استرالیا به دنبال صدور مجوز برای شرکت‌های رمز ارزی جهت تقویت امنیت بازار

2024/09/23
22:38
18

کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری استرالیا (ASIC) در حال اجرای یک رژیم مجوزدهی برای ارائه‌دهندگان خدمات رمز ارزی است تا امنیت بازار را افزایش داده و از سرمایه‌گذاران محافظت کند.

 

به گزارش Australian Financial Review در تاریخ ۲۳ سپتامبر، طبق قوانین جدید، شرکت‌های رمز ارزی محلی باید تحت "قانون شرکت‌ها" مجوز بگیرند، چرا که برخی از خدمات آنها به‌عنوان محصولات مالی دسته‌بندی می‌شوند.

 

آلن کرکلند، کمیسیونر ASIC، اعلام کرد: «پیام ما این است که تعداد زیادی از شرکت‌های فعال در بازار ارزهای دیجیتال استرالیا به مجوز نیاز دارند، زیرا بسیاری از دارایی‌های رمز ارزی پرمعامله، محصول مالی محسوب می‌شوند.»

 

ASIC برنامه دارد تا در دو ماه آینده راهنمایی‌های به‌روزشده‌ای ارائه کند و قبل از اجرای کامل، از صنعت بازخورد بگیرد. کرکلند تأکید کرد که این مقررات جدید برای حفاظت از مصرف‌کنندگان و کاهش سوء‌رفتارهای بازار ضروری است. همچنین این مجوزها ریسک‌ها را کاهش داده و دسترسی ایمن‌تری به دارایی‌های دیجیتال فراهم خواهند کرد.

 

کارشناسان این صنعت معتقدند که این تغییرات باعث خواهد شد شرکت‌های رمز ارزی استرالیا با استانداردهای سنتی مالی مانند شفافیت، حفاظت از مصرف‌کننده و مبارزه با پول‌شویی هماهنگ شوند.

 

این تغییرات در پی پیشنهاد وزارت خزانه‌داری در سال ۲۰۲۳ صورت می‌گیرد که خواستار الزام داشتن مجوزهای خدمات مالی برای صرافی‌های رمز ارزی بزرگ بود.

 

مقابله با فعالیت‌های کلاهبرداری

افزایش چشمگیر کلاهبرداری و جرایم مرتبط با ارزهای دیجیتال، نیاز به تنظیم قوانین برای محافظت از سرمایه‌گذاران را برجسته کرده است. در سال گذشته، ASIC بیش از ۷۳۰۰ وب‌سایت کلاهبرداری را حذف کرده که ۶۱۵ مورد از آنها با ارزهای دیجیتال مرتبط بوده‌اند. افزون بر این، بیش از نیمی از تبلیغات رمز ارزی در فیسبوک، کلاهبرداری بوده‌اند.

 

پلیس فدرال استرالیا نیز اعلام کرده که بیش از ۲۰۰۰ کیف پول دیجیتال استرالیایی توسط بازیگران مخرب به سرقت رفته‌اند. این اقدامات برای مقابله با این آسیب‌پذیری‌ها و ایجاد محیطی امن‌تر برای سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال در استرالیا است.


منبع : Cryptoslate