ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

راه‌اندازی فاز دوم پروژه ارز دیجیتال بانک مرکزی توسط هنگ‌کنگ

2024/09/23
22:43
23

مقامات پولی هنگ‌کنگ (HKMA) اعلام کردند که فاز دوم پروژه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) خود را با نام e-HKD+ آغاز کرده‌اند. این فاز بر استفاده‌های پیشرفته ارز دیجیتال، از جمله e-HKD و سپرده‌های توکن‌شده برای افراد و کسب‌وکارها تمرکز دارد.

 

کاربردهای e-HKD

در این فاز، ۱۱ شرکت از بخش‌های مختلف شامل ANZ، Airstar Bank، BlackRock، Aptos Labs، DBS و Fidelity International مشارکت می‌کنند. هدف این شرکت‌ها بررسی قابلیت‌های تجاری ارز دیجیتال جدید در دنیای واقعی و ارتقای دسترسی به آن برای افراد و سازمان‌ها است.

 

فاز اول این پروژه روی پرداخت‌های خرده‌فروشی داخلی، تراکنش‌های آفلاین و تسویه دارایی‌های توکن‌شده متمرکز بود، اما فاز دوم به سمت توسعه قابلیت‌های برنامه‌پذیری و پرداخت‌های آفلاین حرکت کرده است.

 

همکاری صنعت با HKMA

برای تسهیل همکاری، HKMA انجمنی به نام "e-HKD Industry Forum" تشکیل داده که موسسات مشارکت‌کننده در آن می‌توانند چالش‌های مشترک را بررسی و راه‌حل‌های اجرایی را مورد بحث قرار دهند. همچنین، مانند فاز اول، یک "سندباکس" برای آزمایش و توسعه موارد استفاده جدید در دسترس خواهد بود.

 

این فاز به مدت ۱۲ ماه ادامه خواهد داشت و نتایج آن تا پایان سال آینده منتشر می‌شود. رئیس اجرایی HKMA، ادی یو، گفت: «پروژه e-HKD+ نشان‌دهنده تعهد ما به نوآوری در حوزه پول دیجیتال است و به ما کمک می‌کند تا ارزش افزوده‌ای برای عموم مردم ایجاد کنیم.»


منبع : Cryptoslate