ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

اتحاد بانک‌های سوئیس برای توکن‌گذاری سپرده‌ها بر پایه بلاکچین

2024/09/23
22:56
20

بانک‌های پیشرو سوئیس شامل PostFinance، UBS و Sygnum با همکاری یکدیگر برای بررسی امکان‌سنجی ایجاد فرانک دیجیتال سوئیس گام برداشته‌اند. این ابتکار، که توسط انجمن بانکداران سوئیس (SBVg) هدایت می‌شود، با هدف مدرن‌سازی نظام مالی سوئیس و افزایش رقابت‌پذیری آن در عصر دیجیتال صورت گرفته است.

 

این پروژه که به نام "ارزهای دیجیتال" شناخته می‌شود، حمایت بانک‌های بزرگ سوئیس را به همراه دارد و یک توکن سپرده دیجیتال بر پایه بلاکچین را به عنوان روش پرداخت جدید معرفی می‌کند. این توکن به مشتریان امکان می‌دهد تراکنش‌های مالی خود را با استفاده از فناوری دفترکل توزیع‌شده (DLT) و قراردادهای هوشمند انجام دهند.

 

ابتدا این پروژه بر روی پرداخت‌های ساده بین بانک‌های شرکت‌کننده و تراکنش‌های تحویل در ازای پرداخت تمرکز دارد. اگر این فاز موفقیت‌آمیز باشد، راه برای پذیرش گسترده‌تر فرانک دیجیتال در سطح ملی هموار می‌شود.

 

بانک‌های سوئیسی در چارچوب این همکاری، به بررسی چالش‌های قانونی و عملیاتی احتمالی پرداخته و به ارزیابی مزایا و چالش‌های احتمالی پذیرش سراسری فرانک دیجیتال می‌پردازند. این پروژه تا سال ۲۰۲۵ تکمیل خواهد شد. این حرکت به معنای استفاده از فناوری بلاکچین برای توکن‌گذاری مستقیم سپرده‌های بانکی است، که می‌تواند به ایجاد تحول اساسی در عملیات بانکی منجر شود.


منبع : Cryptonews