ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

درخواست جمهوری‌خواهان برای لغو قانون حسابداری ارزهای دیجیتال توسط SEC

2024/09/24
16:38
21

تعدادی از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه، به رهبری پاتریک مک‌هنری، رئیس کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان، و سناتور سینتیا لومیس، طی نامه‌ای از کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) خواسته‌اند که قانون حسابداری ویژه برای دارایی‌های دیجیتال، موسوم به SAB 121 را لغو کند.

 

این درخواست پس از آن صورت گرفت که هر دو مجلس کنگره قانونی را برای لغو این قانون به تصویب رساندند، اما این مصوبه توسط رئیس‌جمهور بایدن در ماه مه وتو شد. نامه مذکور که به امضای ۱۳ سناتور و ۲۹ عضو مجلس نمایندگان رسیده است، تاکید دارد که راهنمایی‌های جدید کارکنان SEC برای ایجاد تغییرات سیاستی، مناسب نیست و با اصول قانون رویه‌های اداری مغایرت دارد.

 

قانون SAB 121 که در مارس ۲۰۲۲ توسط SEC صادر شد، موسسات نگهدارنده ارزهای دیجیتال را ملزم می‌کند که این دارایی‌ها را به عنوان بدهی در ترازنامه‌های خود ثبت کنند، که به دلیل ریسک‌های خاص مرتبط با نگهداری ارزهای دیجیتال است. این قانون انتقادات گسترده‌ای را از سوی صنعت ارزهای دیجیتال به همراه داشته و به‌ویژه از سوی بانک‌ها و موسسات مالی به دلیل پیچیده شدن ارائه خدمات دارایی‌های دیجیتال مورد اعتراض قرار گرفته است.

 

در این نامه، قانون‌گذاران جمهوری‌خواه بیان کرده‌اند که SAB 121 با قوانین حسابداری معمول در تضاد است و باعث افزایش هزینه‌ها برای ارائه‌دهندگان خدمات نگهداری می‌شود. همچنین، مشورت‌های غیرشفاف SEC با شرکت‌ها درباره نحوه اعمال این قانون، به سردرگمی بیشتر در این صنعت منجر شده است.

 

نکته قابل توجه این است که SAB 121 تنها موضوع مرتبط با ارزهای دیجیتال بوده که توانسته حمایت گسترده کنگره را به دست آورد و به تصویب برسد.


منبع : Cryptobriefing