ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

آغاز به کار پلتفرم جدید رعایت قوانین زنجیره‌ای توسط Circle: گامی مهم در رقابت با تتر

2024/09/25
16:13
19

بنیاد Circle Internet Financial، صادرکننده استیبل‌کوین USDC، از راه‌اندازی یک پلتفرم جدید مبتنی بر بلاکچین به نام Compliance Engine خبر داد. این پلتفرم به منظور کمک به شرکت‌ها برای فعالیت در بلاکچین در حالی که استانداردهای سخت‌گیرانه‌ای برای رعایت قوانین و مقررات را برآورده می‌کنند، طراحی شده است.

 

جرمی آلر، مدیرعامل Circle، اعلام کرد که این پلتفرم شامل ابزارهای پیشرفته‌ای برای ردیابی تراکنش‌ها، نظارت بر فعالیت‌های مشکوک، و خدمات ویژه رعایت مقرراتی مانند قوانین KYC (شناخت مشتری) و Travel Rule ایالات متحده است. وی افزود: "ما طی یک دهه گذشته توانایی‌های گسترده‌ای در این زمینه ایجاد کرده‌ایم و اکنون این قابلیت‌ها را در اختیار توسعه‌دهندگان و تیم‌های عملیاتی قرار می‌دهیم که در حال ساخت برنامه‌های مالی بر بستر زنجیره‌ای هستند."

 

این حرکت بخشی از تلاش‌های Circle برای تسریع پذیرش USDC در رقابت با استیبل‌کوین USDT (تتر) است. در حالی که ارزش بازار USDC حدود ۳۶ میلیارد دلار است، رقیب آن تتر با بیش از ۱۱۹ میلیارد دلار در صدر قرار دارد. همچنین ورود استیبل‌کوین‌های جدیدی مانند PYUSD از PayPal در سال ۲۰۲۳، رقابت را تشدید کرده است.

 

پلتفرم Compliance Engine به توسعه‌دهندگان بلاکچین در شبکه‌های Avalanche، Ethereum، Polygon PoS و Solana امکان می‌دهد تا در چارچوب‌های قانونی فعالیت کنند و به افزایش پذیرش دارایی‌های واقعی توکنیزه‌شده (RWA) کمک کنند. این دارایی‌ها، از جمله صندوق‌های سرمایه‌گذاری، بازار چند تریلیون دلاری در آینده پیش‌روی خود دارند و پذیرش پرداخت‌ها در USDC برای آن‌ها امری متداول است.

 

Circle با این ابتکار در تلاش است تا سهم بیشتری از بازار استیبل‌کوین‌ها و دارایی‌های دیجیتال کسب کند و نقش پررنگ‌تری در توسعه امور مالی غیرمتمرکز ایفا نماید.


منبع : Cointelegraph