ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

وزارت دادگستری آمریکا علیه ویزا شکایت ضد انحصاری ثبت کرد

2024/09/25
16:22
19

وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) شکایت ضد انحصاری مدنی علیه ویزا به ثبت رسانده و این شرکت را به انحصار در بازار شبکه‌های دبیت متهم کرده است. در این شکایت، ویزا به استفاده غیرقانونی از تسلط خود برای سرکوب رقابت، افزایش هزینه‌ها و جلوگیری از نوآوری متهم شده است.

 

مریک گارلند، دادستان کل، اعلام کرد: «ویزا به طور غیرقانونی قدرتی را به دست آورده که هزینه‌هایی فراتر از آنچه در یک بازار رقابتی می‌توانست دریافت کند، استخراج کند.»

 

ویزا که بیش از ۶۰ درصد از معاملات دبیت در ایالات متحده را پردازش می‌کند، به استفاده از شیوه‌های انحصاری متهم است که مانع از رشد رقبای کوچک و فناوری‌های مالی نوآور می‌شود. براساس ادعای DOJ، ویزا سالانه ۷ میلیارد دلار از هزینه‌های پردازش معاملات کسب می‌کند و با تحمیل توافقات محدودکننده بر روی بازرگانان و بانک‌ها، مانع از استفاده از شبکه‌های دبیت رقیب می‌شود.

 

این شکایت به نگرانی‌های وزارت دادگستری در مورد تأثیر رفتارهای ضد رقابتی شرکت‌هایی مانند ویزا بر اقتصاد اشاره دارد. ویزا همچنین متهم به هدف‌گذاری رقبای کوچک و ورود فناوری‌های جدید به بازار بوده و وزارت دادگستری ادعا می‌کند که این شرکت به طور غیرقانونی با شراکت با شرکت‌های فناوری و استارتاپ‌های فین‌تک، مانع از ارائه راه‌حل‌های نوآورانه شده است.

 

شکایت علیه ویزا، آخرین اقدام وزارت دادگستری در راستای حفاظت از بازارهای رقابتی است و پیش از این، در سال ۲۰۲۰، این وزارتخانه با جلوگیری از خرید Plaid توسط ویزا، بر تلاش‌های ضد انحصاری خود تأکید کرده بود.


منبع : Cryptobriefing