ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

سرمایه‌گذاری بزرگ A16z در پروژه علمی غیرمتمرکز AminoChain

2024/09/26
10:18
20

شرکت سرمایه‌گذاری معتبر Andreessen Horowitz (A16z) اولین سرمایه‌گذاری خود در پروژه «علم غیرمتمرکز» یا DeSci را با حمایت از پلتفرم AminoChain انجام داد. به گزارش آریانا سیمپسون، شریک عمومی A16z، این شرکت در دور تأمین مالی ۵ میلیون دلاری این پروژه پیش‌قدم شد.

 

AminoChain با استفاده از فناوری بلاکچین به دنبال ایجاد مالکیت، شفافیت و رضایت در زمینه جمع‌آوری داده‌های پزشکی است. این پلتفرم در حال توسعه یک بانک زیستی غیرمتمرکز و شبکه لایه دوم است که مؤسسات پزشکی مختلف را به هم متصل کرده و از حریم خصوصی بیماران محافظت می‌کند.

 

بر اساس اطلاعات موجود در وب‌سایت AminoChain، مؤسسات پزشکی می‌توانند نرم‌افزار Amino Node را نصب کرده و با سیستم‌های موجود خود ادغام کنند. این نرم‌افزار داده‌ها را استاندارد کرده و به‌صورت خودگردان در سرورهای مؤسسات نگهداری می‌کند، در حالی که داده‌ها را برای استفاده در شبکه‌ای از همکاران قابل دسترس و تعامل‌پذیر می‌سازد.

 

AminoChain قصد دارد اولین برنامه خود، یعنی Specimen Center را به عنوان یک بازار همتا به همتا برای نمونه‌های بیولوژیکی راه‌اندازی کند. این مرکز به بیوبانک‌ها اجازه می‌دهد تا نمونه‌های تحقیقاتی خود را در اختیار محققان قرار دهند و همچنین از مجموعه‌های نمونه موجود برای پژوهش استفاده کنند. این فرآیند به بهبود قراردادهای لایسنس، ردیابی استفاده از نمونه‌ها و حفظ کامل تاریخچه آن‌ها در یک شبکه تعامل‌پذیر کمک می‌کند.

 

پیش از این، AminoChain  ۲ میلیون دلار در مرحله تأمین مالی اولیه جمع‌آوری کرده بود و با احتساب این سرمایه‌گذاری جدید، مجموع سرمایه جذب‌شده این پروژه به ۷ میلیون دلار رسیده است.


منبع : The block