ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

کره جنوبی، Worldcoin و Tools For Humanity را به دلیل نقض حریم خصوصی داده‌ها جریمه کرد

2024/09/26
10:24
20

کمیسیون حفاظت از اطلاعات شخصی کره جنوبی، Worldcoin و شرکت توسعه‌دهنده آن، Tools For Humanity، را به دلیل نقض‌های ادعایی در جمع‌آوری و انتقال داده‌های شخصی، به مبلغ ۱.۱ میلیارد وون کره (معادل ۸۳۰,۰۰۰ دلار) جریمه کرد.

 

براساس اعلام کمیسیون، بنیاد Worldcoin به درستی به کاربران در مورد هدف جمع‌آوری و مدت زمان نگهداری داده‌های اسکن شده عنبیه خود اطلاع‌رسانی نکرده است. همچنین، قبل از ۲۲ مارس، فرم رضایت‌نامه داده‌های بیومتریک این پروژه به زبان کره‌ای ترجمه نشده بود.

 

بنیاد Worldcoin به مبلغ ۷۲۵ میلیون وون (حدود ۵۴۵,۰۰۰ دلار) به خاطر نقض در مدیریت اطلاعات حساس و انتقال داده‌ها به خارج از کشور جریمه شد. به‌علاوه، کمیسیون اعلام کرد که Tools For Humanity به مبلغ ۳۷۹ میلیون وون (معادل ۲۸۵,۱۳۳ دلار) به خاطر نقض وظیفه در انتقال داده‌های خارج از کشور جریمه شده است.

 

کمیسیون همچنین خاطرنشان کرد که این بنیاد و Tools For Humanity کاربران را از نام کشور مقصد و اطلاعات تماس شخص دریافت‌کننده داده‌ها مطلع نکرده‌اند، که این امر مطابق با قوانین محلی الزامی است. همچنین، گزارش شده که بنیاد نتوانسته است راهی برای درخواست حذف داده‌های عنبیه کاربران فراهم کند و Tools For Humanity نیز تا آوریل امسال به درستی تأیید سنی برای امضاکنندگان زیر ۱۴ سال انجام نداده است.

 

با این حال، کمیسیون تأکید کرد که اگر Worldcoin مشکلات مذکور را اصلاح کند، جمع‌آوری داده‌های حساس در کره جنوبی ممنوع نخواهد بود. بررسی این پروژه از فوریه امسال آغاز شده بود.

 

Worldcoin پروژه‌ای تحت شرکت Tools For Humanity است که به‌طور مشترک توسط بلا نیا و سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI، تأسیس شده است. این پروژه به افرادی که عنبیه خود را با دستگاه Orb اسکن می‌کنند، "World ID" اختصاص می‌دهد و هدف آن حفاظت از افراد در برابر اثرات منفی بالقوه هوش مصنوعی است. طبق اطلاعات موجود، کاربران به‌عنوان پاداش، ارزهای دیجیتال WLD دریافت می‌کنند و Worldcoin بیش از ۶.۷ میلیون World ID تأییدشده در بیش از ۱۶۰ کشور دارد.

 

استقبال Worldcoin از تصمیم کمیسیون

با وجود جریمه، Tools For Humanity امروز در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که "از تصمیم تنظیم‌کنندگان کره جنوبی استقبال می‌کند." این شرکت معتقد است که این بررسی به شناسایی ضعف‌ها در افشای اولیه اطلاعات توسط TFH هنگام راه‌اندازی در کره جنوبی کمک کرده و اکنون این ضعف‌ها رفع شده‌اند. TFH این تصمیم را پایان بررسی‌های کشور کره جنوبی تلقی می‌کند و اعلام می‌کند که دستگاه اسکن عنبیه این پروژه برای تأیید "انسانیت" مطابق با قوانین این کشور است.


منبع : The block